سیاستاخبارجهان

سفارت اسراییل در امارات متحدهٔ عرب گشایش یافت

ابوظبی/صدای امریکا/۹سرطان/باختر

وزیر خارجهٔ اسراییل سفارت آن کشور را دیروز در امارات متحدهٔ عرب افتتاح کرد که نخستین نمایندگی سیاسی آن کشور در خلیج است.

یایر لپید، وزیر خارجه و صدر اعظم آینده اسراییل در جریان افتتاح سفارت آن کشور در ابوظبی گفت: “اسراییل با همسایگانش صلح می‌خواهد. با تمامی همسایگان‌اش. ما هیچ جای نمی‌رویم. شرق میانه خانهٔ ما است. ما در اینجا باقی خواهیم ماند. ما از تمامی کشورهای منطقه می‌خواهیم که این را درک کنند و بیایند با ما صحبت کنند.”

امارات متحدهٔ عرب سال گذشته با امضای توافقنامهٔ “ابراهیم” روابط خویش را با اسراییل عادی ساخت و پس از آن این دو کشور قرارداد های سیاحت، هوانوردی و خدمات مالی را امضا کردند.

لپید قنسلگری اسراییل را در شهر دوبی نیز افتتاح می‌کند.

در ماه اگست سال ۲۰۲۰ شماری از مقامات امریکایی و مشاور امنیت ملی اسراییل در یک سفر تاریخی با استفاده از طیارهٔ خطوط هوایی اسراییلی به ابوظبی رفتند.

پس از امارات متحده عرب، بحرین، مراکش و سودان نیز با اسراییل روابط شان را عادی ساختند؛ اقدامی که تقبیح فلسطینی‌ها را در قبال داشت.

این کشورها پالیسی دیرینهٔ لیگ عرب را شکستند که بر اساس آن تا زمانی که اسراییل با فلسطینی‌ها صلح نکند، هیچ کشوری روابط خود را عادی نسازد.

فریده بابک

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا