سیاست

رییس اجراییه در دیدار با اعضای اتاق تجارت بین‌المللی: بدون پذیرفتن ریسک نمی‌توان به پیش گام برداشت

کابل باختر 2 جدی
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با اعضای بورد اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان، دیدار کرد.
دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باخترخبرداد، در این دیدار، اعضای اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان، از همکاری‌ و کمک رییس اجراییه کشور در زمینۀ حل مشکلات و چالش‌های‌شان سپاس‌گزاری کردند.
آنان ابراز داشتند که اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان به‌گونۀ منظم جلسات و نشست‌های خویش را برگزار می‌کند و آمادۀ خدمت به سکتورهای خصوصی و عامۀ افغانستان می‌باشد.
اعضای اتاق تجارت بین‌المللی ضمن اشاره به طرح‌های شان در خصوص اصلاح نظام سرمایه‌گذاری و مالی کشور گفتند که ما باورمند هستیم که اگر پالیسی‌ها به درستی تطبیق شود، ناامنی مانع توسعۀ اقتصادی شده نمی‌تواند.
در این نشست، نمایندۀ اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، خواستار عضویت این نهاد در کمیتۀ سکتور خصوصی و کمیتۀ اقتصادی‌ شورای وزیران گردید.
رییس اجراییه کشور پس از شنیدن سخنان اعضای اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان، گفت که اعضای اتاق تجارت بین‌المللی تا کنون قدم‌های اساسی را برداشته‌اند و نقش این نهاد در زمینۀ بهبود وضعیت اقتصادی، بهبود سرمایه‌گذاری و اعتبار افغانستان در سطح جهانی برجسته است.
داکتر عبدالله عبدالله آمادۀ کامل خویش را به همکاری و کمک با اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان ابراز داشت و گفت که کار شما ارتباط مستقیم با زندگی روزمرۀ مردم دارد و می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان تأثیر بگذارد.
رییس اجراییه کشور با اشاره به فرار سرمایه‌ و نخبه‌گان کشور خاطرنشان ساخت که وقتی مردم متوجه می‌شوند که تجاران و سرمایه‌گذاران کشور به سرمایه‌گذاری و کار در داخل می‌پردازند، به آینده امیدوار می‌شوند.
رییس اجراییه کشور اضافه کرد که فعالیت در تمام زمینه‌ها با ریسک و چالش همراه است و بدون قبول خطر و چالش نمی‌توان به پیش گام برداشت.
داکتر عبدالله عبدالله از اعضای اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان خواست که از یافته‌ها و تجربیات‌ خویش در داخل کشور استفاده کرده و دولت نیز متعهد به گرفتن نظریات و طرح‌های شما در حوزۀ مالی و اقتصادی است.
رییس اجراییه کشور در پایان به عضویت اتاق تجارت زنان افغانستان در کمیتۀ سکتور خصوصی و کمیتۀ اقتصادی شورای وزیران موافقت کرد و به مسوولان هدایت داد تا زمینۀ حضور نماینده‌گان اتاق را در جلسات آتی فراهم سازند.عبدالخالق 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا