گزارش ها

داعش٬ طالبان را هشدار داد

کابل  باختر   ۱۵   سرطان
آگاهان سیاسی مطرح می کنندکه داعشیان با نشر ویدیو اخیر که طالبان را در مذاکره با امریکاییان به معامله گری وخیانت متهم می کننداین پیام را برای امریکاییان می دهندکه آنان در جنگ جاری تنها با طالبان مواجه نیستند.
گزارشگرآژانس باختر می نگارد ٬در حالی که نمایندگان امریکا و طالبان در مذاکرات شان در دوحه قطر از پیشرفت سخن می گویند و مقام های امریکایی توافق با این گروه را٬ آٰغازصلح در افغانستان می دانند٬ داعش طالبان را یک گروه خاین خطاب کرده است وبرادامه جنگ در افغانستان تاکید داشته است.
گروه داعش در افغانستان بانشر یک پیام تصویری٬گفته است که طالبان عناصر خاین هستند که در پنهان و آشکار با کفار معامله می کنندودر رابطه با مذاکرات صلح به طالبان هشدار داده اند.
یک عضو گروه داعش در این پیام تصویری بر ادامه جنگ علیه طالبان تاکید می کندواز افراد گروه طالبان می خواهد که با گروه داعش یکجا شوند.
این پیام درست زمانی در صفحات اجتماعی بازتاب یافته است که در این اواخر سیگار و یا اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی گفته است ( نیروهای دفاعی وامنیتی افغان پس از این‌که با طالبان صلح صورت بگیرد نیز مجبور خواهند بود با ده‌ها گروه و سازمان تروریستی بجنگند٬گروه‌های القاعده و داعش به‌عنوان تهدیدهای جدی برای امنیت افغانستان باقی خواهندماندو افغانستان همچنان با خطر سازمان‌های متعدد افراط‌ گرا روبه‌رو خواهد بود.حتی اگر مذاکرات قطر به یک توافق صلح بینجامد، افغانستان همچنان نیازمند آمادگی برای محافظت از مردم در برابر تهدیدهای داخلی و بیرونی است.)
آگاهان سیاسی مطرح می کنند٬که  داعش با نشر این پیام تصویری می خواهد این مساله را تفهیم کند که تنها طالبان نیستند که دربرابردولت و مردم افغانستان درجنگ اند٬بل گروه های دیگری نیز اند که با دولت افغانستان ونیروهای خارجی مستقر در این کشور در جنگ اند که در حالاتی می توانند خطرناکتر از طالبان باشند.
طالبان و داعشیان در ننگرهار٬کنر٬جوزجان٬سرپل٬فاریاب و جاهای دیگر نبرد های خونین با هم داشته اند.
طالبان داعش را بدیل خود در صحنه نظامی افغانستان می دانند٬ وداعشیان هم با همین تعهدبه افغانستان آورده شده اند
پس روند صلح افغانستان٬ یک روند پیچیده است و باید در پی یک صلح جامع بودکه در آن ثبات و صلح در افغانستان به مفهوم کلی آن تعریف شود.
تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا