اقتصاد

20 هزار کارگر در پروژه مدیریت آبریزه های شهرکابل به کار گماشته شده اند

کابل/ ۲جوزا/ باختر
در پروژه مدیریت آبریزه های شهرکابل که به منظور بهبود وضعیت محیط زیست راه اندازی شده است٬ زمنیه کار برای ۲۰ هزار کارگر٬ فراهم شده است.
به گزارش آژانس باختر٬ این پروژه به منظور مدیریت آبهای سطحی شهر کابل، بهبود وضعیت محیط زیست، بلند بردن سطح آبهای زیر زمینی و اشتغال زایی به ویژه در روزهای قرنطین برای دست فروشان و کسبه کاران شهرکابل که نیاز به کار در یک فضای مصوون با رعایت تدابیر وقایه یی و فاصله اجتماعی دارند، راه اندازی شده است، تاکنون از مجموع 41 هزار کارگر نزدیک به 20 هزار نفر به کار گماشته شده اند.
مسوولیت تطبیق پروژه مدیریت آبریزه های شهرکابل نظر به فیصله شورای عالی اقتصادی به شرکت انکشاف ملی سپرده شده است و اما بودجه آن که بیش از ۱۲ میلیارد افغانی می شود از کود انکشافی اختیاری دولت افغانستان از طریق اداره عملیاتی و حمایه یی انکشاف ملی ریاست جمهوری پرداخته می شود.
در پروژه مدیریت آبریزه های شهرکابل تاکنون بشتر از 140700 خندق های کوچک جهت برگرداندن آبهای سطحی شهر حفر شده است و ساخت و ساز 17 چکدم تحت کار است، کندن کاری و ساخت و ساز چکدم ها مدت یک سال ادامه خواهد داشت.
در مرحله دوم  این پروژه غرس 13 میلیون اصله نهال جهت ایجاد محیط سرسبز و جنگلات نیز در نظرگرفته شده است که غرض حفظ و مراقبت آن هزاران نفر مصروف کار خواهد شد.
قابل ذکر است که این کارگران بوسیله وکلای گذر شهرکابل تشخیص و از سوی شرکت انکشاف ملی استخدام می شوند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا