جامعه

سرک کشم – فیض آباد ولایت بدخشان رو به تخریب بیشتر است

 

فیض آباد 3 دلو باختر

برخی از باشنده های بدخشان مى گويند که تخريب بخش هايى از سرک کشم- فيض آباد که بيش از يکصد کيلومتر طول دارد، مشکلات زیاد ترانسپورتی را ببار آورده است .

این سرک با عرض بیشتر یازده متر به هزینه بیش از یکصد وبیست ميليون دالر کمک ادارۀ انکشاف بين المللى امريکا بازسازی و قيرريزى شده و ازجمله سرک های درجه اول در کشور محسوب مى گردد.

کار بازسازی و قيرريزى اين سرک، که مدت  زیادی را در بر گرفت، اکنون شمارى از باشندگان بدخشان، از تخریب دوباره آن از اثر سیلاب ها اظهار نگرانی نموده، ریاست فوایدعامه را متهم به بی توجهی در بخش حفظ ونگهداشت آن میکنند.

لطف الله  باشنده شهر فیض آباد مرکز بدخشان ویکتن از راننده گان بس مسافربری به  آژانس باختر گفت که راننده ها خرسند بودند که با قيرريزى اين سرک، سفر سه روزه، به یک و نیم ساعت تقلیل یافته  به راحتی رفت و آمد کنند؛ اما تخريب دوباره سرک مايۀ نگرانى آنها شده است.

شکر الله یک راننده  دیگربه آژانس باختر گفت که  دربعضی از قسمت های آسیب پذیرسرک موانع به خاطر جلوگیری از ریختن سنگریزه ها نصب شده  بودکه هم به مرور زمان از بین رفته اند واز طرف دیگر سیلاب ها بخشهايى ازاين سرک را تخریب کرده وحتی بعضى قسمت های سرک شکست کرده است.

رحمت الله افزود که بعضی اوقات طورى پيش مى آيد که سرک براى چند ساعت به علت فروافتادن پارچه های بزرگ سنگ، مسدود بماند و باعث اخلال ترافيک گردد.

اين راننده علاوه کرد که اگر مقامات مسوول برای محافظت این سرک، کاری نکنند، به زودی قسمت هاى ديگر آن نيز تخريب شده و ميليون ها دالر که در آن مصرف شده، به هدر می رود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا