سیاست

وزرای امور خارجه افغانستان و زیلاند نو دیدار کردند

کابل باختر 3 میزان
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، دیروز در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد با موری مک کولی وزیر امور خارجه زیلاند نو، در مقر ملل متحد در نیویارک دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت خارجه به آژانس باختر، دراین دیداروزیر امور خارجه کشور از همکاری های زیلاند نو با افغانستان، به ویژه قربانی های نیروهای آن کشور در راستای تأمین امنیت در افغانستان و کارکردهای تیم بازسازی ولایتی نیروهای یاد شده در ولایت بامیان، ابراز سپاس نمود. وزیر امور خارجه همچنان در باره دستآوردهای حکومت افغانستان در عرصه های مختلف، تلاش های صلح و پیشرفت ها در این زمینه و آمادگی ها برای برگزاری کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان معلومات داده و خواهان اشتراک هیئت زیلاند نو به سطح عالی رتبه در این کنفرانس گردید.
سپس، وزیر امور خارجه زیلاند نو اظهار داشت که آن کشور با افغانستان رابطه دیرینه داشته و به همکاری درازمدت متعهد است. وی پیشرفت های اخیر در تلاش های صلح حکومت افغانستان را امیدوارکننده خوانده و ضمن آرزوی دستآوردهای چشمگیر برای افغانستان در کنفرانس بروکسل از اشتراک خویش در این کنفرانس اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا