اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره

کابل – ۴ ثور- باختر
نیروهای امنیتی امارت اسلامی با آزاد کردن عبدالرووف، کودکی که دو سال پیش ازشهر مزار شریف ربوده شده بود، به یک ماجرای پچیبده آدم ربایی در کشور خاتمه بخشیدند.
مبصر آژانس باختر می نگارد، عبدالرووف کودک یازده ساله در ماه عقرب سال ۱۳۹۸ خورشیدی از حوزه چهارم امنیتی شهر مزارشریف هنگام رفتن به مکتب ربوده شد٬ او نزدیک به دو نیم سال در قید آدم ربایان بود٬ عبدالروف زمانی که ربوده شد ۹ سال داشت مگر حالا یازده ساله است و بیشتر از دو سال عمر خود را در نزد آدرم ربایان سپری کرده است٬ رباینده‌گان در بدل رهایی او تا یک و نیم میلیون دالر پول تقاضا کرده بودند٬ بارها نوار های تصویری از این کودک در صفحات اجتماعی و رسانه ها منتشر شد نشان می داد که با او چگونه برخورد می شود ٬قصی القلب بودن ربایندگان در نوار های تصویری به خوبی هویدا بود٬ عبدالروف خود گفت که خیلی ها درد کشیده است٬ سرانجام این نیروهای امارت اسلامی بودند که به غمنامه این کودک پایان بخشیدند و عبدالروف بار دیگر فرصت آن را یافت که با خانواده خود یکجا شود.
به جا است اگر بگویم که آزادی این کودک یکی از دستآورد های نیروهای امنیتی امارت اسلامی است که توانستند به مغلق ترین قضیه آدم ربایی در کشور که حدود دو و نیم سال به طول انجامید خاتمه بخشند.
در حالی که نهادهای امنیتی نظام گذشته در این خصوص با کوتاهی عمل کردند٬ مشکل در این بود که در قضیه شماری از مقام های حکومت پیشین٬ قدرتمندان محلی و کسان دیگر که گفته میشود با پدر این کودک رقابت های تجاری داشتند دخیل بودند٬ دخیل بودن مقام های حکومتی٬ زورمندان و رقبای تجاری … مسئله را جدی تر کرد و باعث شد که عبدالروف مدت زیادی در اسارت باقی بماند.
عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرا خود در این باره گفته است «عبدالرووف از سوی کسانی ربوده شده بودند که در حکومت پیشین نفوذ داشتند.»
او بیان داشته است «در نتیجه تحقیقات نهایی ما واضح شد که عبدالرووف از طرف همان شبکه‌های جرمی اختطاف شده بود که همه در زیر چتر اداره قبلی فعالیت و با مسوولین آن اداره روابط نزدیک داشتند.»
به گفته او عاملان اصلی این ماجرا به خارج از کشور فرار کرده اند.
آنچه در این مسئله وضاحت دارد این است که عبدالروف شکار یک رقابت و بالاخره شکار یک جنایت شد که بیشتر از دو سال عمر خود را در یک زشتی سپری کرد٬ مسوول این زشتی و ناهنجاری بدون شک مسوولان فاسد حکومت قبلی بودند که نتوانستند به دلیل دخیل بودن در ماجرا و یا هم به این دلیل که توان مقابله با زورمندان محلی را نداشتند به این ماجرا خاتمه بخشند.
ولی امروز عبدالروف ازچنگ آدم ربایان آزاد شده است و باردیگر به آغوش خانواده خود و اجتماع خود برگشته است و این می تواند از درایت و تعهد امارت اسلامی برای حل پیچیده ترین وقایع جرمی حکایه کند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا