فرهنگ

فلم (چند مترمکعب عشق) به اسکار معرفی شد

کابل باختر22 سنبله
فلم ( چند مترمکعب عشق ) به نماینده گی ازسینمای افغانستان در بخش بهترین فلم خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.
به گزارش آژانس باختر: اتحادیه سینماگران افغانستان که دو فلم را برای گزینش و معرفی به اسکارسال 2015 میلادی نامزد کرده بود، در نهایت فلم (چند متر مکعب عشق) ساخته جمشید محمودی در رقابت با فلم (مردی در آرزوی زن پنجم) به کارگردانی صدیق عابدی با بیشترین امتیاز برای معرفی به کمیته اسکار انتخاب شد.
فلم ۹۰ دقیقه ‌یی (چند مترمکعب عشق) محصول مشترک افغانستان و ایران سال گذشته با هزینه حدود سه صد هزار دالرامریکایی تولید شده است .
فلم متذکره در سال گذشته در جشنواره فلم‌ فجر ایران در ده بخش نامزد شد و برنده دو سیمرغ بلورین شد.
این فلم عاشقانه، داستان زندگی یک دختر افغان را با پسر ایرانی روایت کرده که در سال‌های مهاجرت افغان‌ها به ایران اتفاق افتاده است.
ماجرای عشق غم‌انگیز صابر و مارونا در یکی از کارگاه‌هایی که تعدادی از مهاجران افغان در ایران در آن در شرایطی دشوار مشغول کار و زندگی غیرقانونی‌اند.
پانزدهم جولای 2015 آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار پنج فیلم منتخب از میان تمام آثار کشورهای مختلف را به عنوان نامزدهای بخش بهترین فلم خارجی معرفی خواهند کرد.
قابل تذکراست سال گذشته 76 کشور، فلم‌های خود را به حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کرده بودند که در نهایت فلم ایتالیایی بنام ( زیبایی بزرگ) ساخته      ( پایولو سورنتینو) موفق به کسب اسکار خارجی شد. ختم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا