سیاست

معاون رییس جمهور: نخستین درس اعتراض ها این است که حکومت باید با مردم مسؤلانه و شفاف برخورد کند

کابل باختر26 ثور
قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور امروز با مارکوس پوتسل سفیر کشور آلمان مقیم کابل، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: دراین دیدار عمدتاً اعتراض مردم به تغییر مسیرلین انتقال برق وارداتی ترکمنستان از بامیان – میدان به مسیر سالنگ مورد بحث قرار گرفت که بررسی های تخنیکی آن توسط شرکت آلمانی فیشنر انجام شده است.
معاون رییس جمهور اظهار داشت که با توجه به بررسی های تخنیکی انجام شده و تعهدات دولت افغانستان مبنی بر انکشاف متوازن، اعتراض مردم یک حرکت بجا است.
وی گفت: من شش ماه پیش این مسأله را رسماً در هیئت رهبری حکومت وحدت ملی مطرح کرده و خواستم که باید به این خواست مردم پاسخ درست و قناعت بخش داده شود.
قانونپوه دانش تأکید کرد؛ ده روز تمام است که این مسأله را از نزدیک پی گیری می کند تا به این موضوع از طریق مفاهمه و مذاکره و به صورت مسالمت آمیز رسیدگی صورت گیرد.
به گفته معاون رییس جمهور، هم اکنون تلاش برای ارایه پاسخ روشن و قناعت بخش به اعتراض های برحق مردم جریان داشته و این مسؤلیت حکومت است که در چنین موارد، شفاف و مسؤلانه برخورد کند. مردم خواستار تقابل با حکومت و اِعمال خشونت نیستند.
در این دیدار مارکوس پوتسل سفیر کشور آلمان مقیم کابل با ابراز نگرانی در مورد احتمال به خشونت کشیده شدن اعتراض های مردمی، بر توجه حکومت برای پاسخ به اعتراضها مردم در این  زمینه تأکید کرد.
وی گفت، بانک انکشاف آسیایی و شرکت آلمانیِ فیشنر دراین قضیه بی طرف است و کشور آلمان، در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد بود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا