جهان

صدراعظم آلمان: کرونا کنترل شده است

برلین/ بی بی سی/ 18ثور/ باختر
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می‌گوید کشورش در فاز نخست کنترل کرونا به اهدافش رسیده است و به همین علت اکنون کسب و کارها و حتی لیگ برتر فوتبال این کشور – بوندسلیگا – می‌تواند فعالیت‌های خود را از سر گیرد.
خانم مرکل گفت: کشورش توانسته است در آهسته کردن همه‌گیری ویروس کرونا موفق شود و به همین علت مکاتب به تدریج باز خواهند شد.
خانم مرکل همچنان گفت که ایالت‌ها در صورت مشاهده ظهور مجدد شیوع کرونا می‌توانند محدودیت‌ها رابرگردانند.
آلمان که به نسبت سایر کشورهای بزرگ اروپا چون بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، آمار مرگ و میر بسیار کمتری گزارش کرده است، از هفته گذشته تسهیل محدودیت‌ها را پیش گرفت و اکنون به سمت لغو بیشتر مقررات کرونا گام بر می‌دارد.
همزمان مارکوس سودر، گورنر ایالت بایرن که شهر بزرگ مونیخ هم در آن واقع شده است گفت که آلمان از بسیاری از دیگر کشورها بهتر عمل کرده است چرا که استراتژی خوبی اتخاذ کرده است و رعایت بهداشت فردی کلید موفقیت بود از جمله حفظ فاصله فردی که در آلمان یک متر و نیم تعیین شده است.
آلمان تا کنون حدود ۷۰۰۰ مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا ثبت کرده که در مقایسه با کشورهای غرب اروپا بسیار کمتر است. بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هر کدام دست کم سه برابر آلمان قربانی داده‌اند.
موسسه رابرت کخ که منبع ثبت و گزارش آمار کرونا در آلمان است، روز سه‌شنبه گزارش کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ مرگ مرتبط با ویروس جدید کرونا گزارش شده است و ۹۴۷ بیمار جدید هم شناسایی شده‌اند.
با وجود موفقیت آلمان درمهار کرونا، آن کشور هم مانند سایر کشورهای اروپایی نگران بازگشت مجدد همه‌گیری و آغاز موج دوم کرونا است. برای همین هم دولت آلمان و گورنران ایالات توافق کرده‌اند که اگر تعداد مبتلایان به کرونا در هر منطقه فراتر از ۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر برود، گرونر آن ایالت اجازه خواهد داشت که محدودیت‌های قرنطین را به صورت منطقه‌ یی بازگرداند.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا