Uncategorized

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل، ۲۲ قوس، باختر
شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.
گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.
سایت خبری اطلاعات روز زیر عنوان «حمله مرگبار در خیبر پختونخواه؛ پاکستان سرپرست سفارت امارت اسلامی را احضار کرد» نوشته کرده است:وزارت خارجه‌ی پاکستان می‌گوید که در پیوند به حمله مرگبار به یک پست نیرو‌های امنیتی این کشور در ایالت خیبر پختونخواه، کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد را احضار کرده و اعتراض «جدی» خود را به کابل فرستاده است.
این حمله بامداد روز دوشنبه ۲۱ قوس در دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختونخواه صورت گرفته و به گفته پاکستان، ۲۳ پرسنل امنیتی کشته شده اند.
سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عوان «سازمان ملل: افغانستان دیگر بزرگترین تولید کننده مواد مخدر نیست؛ میانمار سبقت گرفت!»نوشته است:سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد که افغانستان دیگر بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان نیست و میانمار با پیشی گرفتن از افغانستان در سال ۲۰۲۳ به بزرگترین تولید کننده تریاک در جهان در چند سال گذشته بود، اما پس از روی کار آمدن امارت اسلامی کاشت و تولید آن به شدت کاهش یافته است.
سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «نماینده ویژه آمریکا: سیاست تعامل با امارت اسلامی را دنبال می‌کنیم» نگاشته است:نماینده ویژه آمریکا در برای افغانستان می‌گوید که کشورش سیاست تعامل با امارت اسلامی را دنبال می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا