سیاست

قاضی القضات با سفیر هند ملاقات کرد

کابل/ 3 قوس/ باختر
قانونپوه سید یوسف حلیم  قاضی القضات ورییس ستره محکمه امروز با وینی کمار سفیر جمهوری هند مقیم کابل ملاقات کرد.
به اساس معلومات ریاست نشرات ستره محکمه به آژانس باختر، در این ملاقات سفیر جمهوری هند اظهار کرد که  مردم دو کشور دوست باهم علایق و مشترکات عمیق فرهنگی دارد ودولت هندوستان علاقه مند است که افغانستان را کماکان درهمه عرصه ها همکاری کند، وی افزود که تحکیم روابط میان قوه قضائیه هردو کشور بوِیژه درساحه همکاری های دوجانبه و فراهم آوری بورس های تحصیلی قضایی ازجمله اولویت ها بوده است و سفارت نقش تسهیل کننده در زمینه ایفا خواهد کرد.
سفیر هند همچنان دعوتنامه قاضی القضات جمهوری هند را به منظور اشتراک قاضی القضات و رییس ستره محکمه ج.ا.ا در کنفرانس بین المللی قضایی که قرار است در فبروری 2020 در دهلی برگزار شود، تسلیم کرد.
متعاقباً رییس ستره محکمه با امتنان از قاضی القضات جمهوری هند برای ارسال دعوتنامه، علاوه کرد که مشترکات فرهنگی و تاریخی، هردو کشور دوست را در مرحله بهتری ازمناسبات قرارداده است و ستره محکمه علاقه مند است که این روابط در سطح قوه قضائیه هردو کشور توسعه مزید یابد و قضات افغان بتوانند از فرصت ها و زمینه های تبادل تجارب و بورس های قضایی در مقاطع ماستری که قبلاً روی آن بحث صورت گرفته است، مستفید شوند.
قاضی القضات همچنان ازپذیرایی گرم مقامات جمهوری هند حین اشتراک در بیستمین کنفرانس بین المللی قاضی القضات های جهان تشکر کرد.
طرفین درین ملاقات روی سایر مسایل ذیعلاقه نیز تبادل نظر کردند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا