آموزش

در مورد بازنگری وظایف و ساختار های وزارت معارف، بحث شد

کابل/۱۴ قوس/ باختر
تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته نشستی به منظور بحث روی بازنگری وظایف و ساختار های وزارت معارف،  برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانتس باختر٬این نشست که به سلسلۀ نشست های قبلی به هدف بررسی وضعیت معارف و آوردن اصلاحات در این نهاد در ارگ انجام شد، بر علاوۀ داکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف و معینان آن وزارت، احمد نادر نادری رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و شمار دیگری از مسوولان حکومتی نیز حضور داشتند، ابتدا مسوولان وزارت معارف، طرح بازنگری وظایف و ساختار های این وزارت را با رییس جمهور شریک کرند.
بخش های عمدۀ این طرح شامل برنامه بررسی وظایف و ساختار، تعدیل و بازنگری قانون فعلی وزارت معارف، عناصر اساسی و روش های تعلیم و تربیت با کیفیت، انتخاب مسیر شغلی برای فارغان، وظایف تخصصی و حمایه یی این وزارت، ارتقای ظرفیت کادرهای مدیریتی و تخصصی و تمرکز به مکتب محوری است.
سپس رییس جمهوری صحبت کرد و گفت: مسیر مناسب برای عملی کردن اصلاحات در وزارت معارف تعیین شده و نیاز است که با دقت به پیش برویم.
وی با تاکید بر اینکه خلاء ها مشخص شوند، گفت که ادارات دیگر مانند اترا، وزارت های انکشاف دهات و صحت عامه و شوراهای مردمی میثاق شهروندی باید در تقویت نظام معارف ممد واقع شوند.
رییس جمهور گفت که در خصوص تعلیمات اسلامی روی یک برنامه مشخص در مشورۀ نزدیک با شورای سرتاسری علما کار اساسی صورت گیرد.
رییس جمهوری تاکید کرد که بالای نهادهای تعلیمی در ولسوالی ها تمرکز شود و ولسوالان نقش کلیدی خویش را در این راستا ایفا کنند.
رییس جمهور با بیان اینکه موضوع اصلاحات معارف، بحث داومدار است، گفت که معارف باید غیر سیاسی و مسلکی شود، زیرا خواست مردم همواره مسلکی شدن و اصلاحات در معارف می باشد.
رییس جمهور کشور گفت که روی نصاب تعلیمی بیشتر کار صورت گیرد، نظام مقایسه یی در مکاتب ایجاد شود و همچنان بهترین مکاتب و مدیران شناسایی شوند.
رییس جمهوری گفت: از زمانی که کار روی اصلاحات معارف آغاز شد، اکنون با توجه به هدایاتی که صادر شد، مسوولان وزارت معارف توانستند در قسمت آوردن تغییرات و تعیین اهداف این وزارت کار کنند و مهم است که این اهداف بیشتر واضح شود و به خاطر تطبیق آن، برنامه های بزرگ عمل ساخته شود.
رییس جمهور اخیر سخنانش تصریح کرد: روی بسیج مردم به منظور حمایت از معارف کار بیشتر صورت گیرد و ما برای معارف به حشر ملی نیاز داریم. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا