اخبارجامعه

صلح زمانی عدالت محوراست که به حقوق همه شهروندان احترام گذاشته شود

کابل/۲۰ قوس /باختر

همایشی به هدف سهیم کردن قربانیان جنگ درروند گفت و گو های صلح امروز به ابتکار موسسۀ حقوق بشر و دموکراسی درکابل سرینا راه اندازی شد.

به گزارش آژانس باختر، دراین همایش علاوه ازنمایندگان دولت نهاد های مدافع حقوق بشر جامعه مدنی نمایندگان نهاد های خارجی نیزاشتراک کردند.

درشروع همایش سیدسعادت منصورنادری وزیردولت درامورصلح صحبت کرد و گفت بسیج شدن اقشارمختلف در روند گفت و گو های صلح باعث غنا مندی وتقویت روند صلح می شود.

وی دررابطه به آغازروند صلح و تداوم آن تاکنون صحبت کرد وگفت رسیدن به صلح زمان و فرصت زیاد می طلبد و چالش های زیاد وجود دارد که بخاطرتامین آن باید حل شود.

وی افزود که امروز کشور ما در مرحلۀ اساس قراردارد خوشبختانه تمام اقشار واحزاب سیاسی دریک دیدگاه واحد به خاطرصلح دورهم جمع شدند و ازدستاورد ها و نظام حاکم کشور دفاع می کنند وبه خاطر آوردن صلح تلاش همه جانبه جریان دارد.

وی همچنان گفت ازاشتراک نمایندگان قربانیان جنگ حمایت می کنیم و اجازه نمی دهیم تجارب تلخ گذشته درکشورما تکرار شود چرا که تجارب گذشته به ما می آموزاند که درساختاراعمارصلح درکشور دقت لازم کنیم که خدا ناخواسته مرتکب اشتباه نشویم و افغانستان را به بحران خطرناک تر سوق ندهیم.

وی افزود که دقت و حوصله مندی نه تنها دررسیدن به صلح پایدار و عدالت محور ما را کمک می کند بلکه ازاشتباهات گذشته نیزجلوگیری می کند.

دراین همایش سیما سمر وزیر دولت در امورحقوق بشرو روابط بین المللی و شهر زاد اکبررییس حقوق بشر نیز بالترتیب در رابطه به روند صلح در کشور صبحت کردند و از سهیم شدن نمایندگان قربانیان جنگ در روند گفت و گو های صلح حمایت کردند.

این نمایندگان گفتند که صلح زمان پایدار و عادلانه است که قربانی محور وعدالت محور باشد.

همچنان دراین همایش نمایندۀ سازمان ملل متحد ونمایندۀ اتحادیۀ اروپا ازطریق ویدیو صبحت کردند وحمایت شان را ازحضور نمایندگان قربانیان جنگ در روند صلح حمایت کردند.ختم/ فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا