جهان

انتقاد تند روسیه از تحریم های امریکا علیه ایران

مسکو / بی بی سی نیوز / باختر/ 24/ اسد

روسیه ازتحریم های جدید امریکا علیه ایران انتقاد کرد و هشدار داده است که مجازات بانکها ، شرکت های بیمه و کشتیرانی که به صادرات نفت ایران کمک میکنند می تواند بر روابط روسیه و امریکا تاثیر منفی بگذارد.

روسیه که از دیرباز با اعمال هرنوع تحریم ورای قطعنامه های شورای امنیت مخالف بوده ، تحریم های یکجانبه جدید امریکا را باج خواهی اشکار و نقض فاحش قوانین بین المللی توصیف کرده است.

امریکا سال ها پیش هرنوع ارتباط تجاری مستقیم خود با ایران را قطع کرده و سایر کشورها را هم به نحو فزاینده ای تحت فشار گذاشته تا معاملات خود با ایران را کاهش دهند.

 تحریم جدیدی که کنگره امریکا درروز یازدهم ماه اسد تصویب کرده به تحریم های که بارک اوباما رییس جمهور درماه قوس گذشته به قانون تبدیل کرد افزوده میشود . آن تحریم ها باعث شدند جاپان ، کوریای جنوبی ، هند و چند کشور دیگر حجم واردات نفت خود از ایران را شدیداً کاهش دهند.

 وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه يي گفت " ماتلاش های را که برای تصمیم شمول قوانین داخلی امریکا به تمام جهان صورت میگیرد را کاملاً غیر قابل قبول می دانیم . ماشیوه های باج خواهی اشکار  که  ایالات  متحده  امریکا علیه شرکت ها  و بانکهای سایر کشور های  جهان اعمال  میکند رامردود میدانیم ."

این بیانیه می افزاید " آنهای که در واشنگتن هستند باید این مسله را در معادلات شان واردکنند که اگر تبعات محدودیت های اعمال شده امریکا ، متوجه کارگزاران روسی شود ، روابط دوجانبه ماشدیداً صدمه خواهد دید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا