سیاست

رئیس جمهور حامد کرزی شانزدهمین سالگرد تولد ملاله یوسفزی را تبریک گفت

كابل باختر 22 سرطان

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شانزدهمین سالگرد تولد ملاله یوسفزی، فعال معارف را برای وی و خانواده اش تبریک گفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، ملاله یوسفزی سال گذشته در منطقه مینگوره سوات، هنگامیکه از مکتب به سوی خانه اش در حرکت بود مورد حمله تروریستی طالبان قرار گرفت و از ناحیه سر و گردن شدیداً مجروح گردید.

ملاله یوسفزی ديروز هنگام تجلیل از شانزده سالگی اش در مقر سازمان ملل متحد به ایراد بیانیه پرداخته گفت که تروریزم و جنگ، اطفال افغانستان و پاکستان را از مکتب رفتن مانع میشوند. وی همچنان گفت که مردم افغانستان از سالها بدینسو قربانی افراطیت اند.

ملاله افزود: یک طفل، یک معلم، یک کتاب و یک قلم میتواند جهان را تغییر دهد و افراطیون از این تغییر در جامعه ما در هراس اند.

رئیس جمهور کرزی گفت که معارف در افغانستان و پاکستان از تروریزم صدمه شدید دیده است و اهل معارف از سالها بدینسو خصوصاً در هردو طرف خط دیورند مورد حملات تروریستی قرار می گیرد.

حامد کرزی حمله بر معارف را کار دشمنان دین مقدس اسلام دانسته گفت: تنها آنانی که مخالف ترقی و پیشرفت مردمان دو طرف خط دیورند می باشند، دست به چنین جنایت می زنند.

رئیس جمهور یکبار دیگر تاکید کرد که استفاده از تروریزم و افراطیت بحیث ابزار سیاست به نفع هیچ کشوری نیست. افغانستان و پاکستان باید علیه تهدید مشترک تروریزم و افراطیت همدست شده، بر ضد آن به طورصادقانه مبارزهء جدی نمایند زیرا بی تفاوتی در مقابل تروریزم و افراطیت، نسل های آیندهء هر دو کشور را با تهدیدات بیشتر مواجه خواهد ساخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا