جهان

روسیه از پیشرفت در تولید واکسین کرونا خبر داد

مسکو/ دویچوله/ ۱۰سرطان/ باختر
روسیه گفته است که در تولید یک واکسین ضد ویروس جدید کرونا به پیشرفت هایی دست یافته است. به قول مقامات روسیه تولید انبوه این واکسین قرار است در پایان تابستان امسال آغاز شود.
روزنامه اردوی روسیه «کراسنایا زویزده»  گزارش داد که دومین گروه سربازان این کشور مورد آزمایش قرار گرفتند. داکتران معالج گفته اند که همه این سربازان خود را خوب احساس می کنند و تا کنون هیچ عارضه جانبی «واکسسن ویکتور» مشاهده نشده است. این داکتران نگفته اند که آیا این واکسین جدید واکنش سیستم ایمنی داشته است، یا خیر.
این واکسین در میانه ماه جون برای اولین گروه سربازان آزمایش شد. گفته شده است که سربازان روسی داوطلبانه برای آزمایش این واکسین آمادگی نشان داده اند. قرار است آزمایش های بالینی این واکسین جدید تا آخر ماه جولای امسال به پایان برسد.
پژوهشگران روسیه تا کنون تحقیقات خود در زمینه تولید این واکسین را، که ظاهراً در کوتاه ترین زمان تهیه شده است، ارائه نکرده اند. از همین خاطر ارزیابی مستقل در رابطه با این اظهارات وجود ندارد.
دانشمندان غربی بار ها از امید دادن به تولید یک واکسین ضد ویروس جدید کرونا در آینده نزدیک، خودداری کرده اند.
مقامات روسیه پیش از آن گفته بودند که در اواخر تابستان امسال به تولید انبوه واکسین کرونا آغاز می کنند.
میخائیل موراشکو، وزیر صحت روسیه در پایان آخر هفته میلادی تأکید کرد که این واکسین باید در اختیار سراسر جهان قرار داده شود. به قول خبرگزاری روسی «تاس»، موراشکو گفته است که روسیه از آغاز پاندمی کرونا تا کنون به کشور های دیگر کمک کرده است و به این کمک های خود باز هم ادامه می دهد. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا