سیاست

محمداشرف غنی رئیس‌جمهور با اعضای شورای علمای پروان دیدار نمود

کابل ۲۳ میزان باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در سفر به ولایت پروان، شام دیروز با اعضای شورای علمای پروان، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری  به آژانس باختر ، در این دیدار که در شهر چاریکار انجام شد، محمد جاوید حنفی رئیس شورای علمای پروان و مولوی عبدالعزیز خطیب مسجد عیدگاه پروان به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور و هیات همراه اش، پیشنهادها شان را در زمینۀ اعمار یک محراب مسجد عیدگاه، ایجاد کانون علمی امام ابوحنیفه، ازدیاد تشکیل امامان مساجد پروان، اعمار تعمیرهای ریاست شورای علمای پروان و تعمیر دارالعلوم و فراهم نمودن سفرهای علمی و فرهنگی در کشورهای اسلامی به علما و اعطای بورسیه ها به آنان با رئیس جمهور شریک ساختند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، گفت که شما علمای دین با مردم و حکومت همکار بوده و در راه شریعت روان هستید و عدالت می خواهید.
رئیس جمهور کشور در رابطه به پیشنهاد آنان در خصوص اعمار مسجد جامع در ولایت پروان گفت که حکومت مسجد جامع را اعمار می کند و یک منزل آن باید برای نمازگزاران زن اختصاص داده شود. وی افزود که ۲۰ محراب مسجد در ولایاتی که مسجد جامع ندارند، اعمار می شود.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که کانون علمی امام ابوحنیفه نیز اعمار می گردد و یک کنفرانس علمی دو روزه در رابطه به شخصیت امام اعظم در پروان و ارگ ریاست جمهوری برگزار می گردد.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا