سیاست

ملاقات معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه با رئیس شورای دایمی سازمان امنیت و همکاری اروپا

کابل 23 عقرب باختر
عادله راز، معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه سفرش به ویانا با ابرهارد پال، رئیس شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدارنمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،
در این دیدار راجع به همکاری های این سازمان با افغانستان در چارچوب هر سه بعد فعالیت های سازمان صحبت شده و بر اهمیت شناسایی عرصه های نو همکاری مخصوصاً در بعد اقتصادی تأکید شد.
معین همکاری های اقتصادی وزارت خارجه کشور ضمن ابراز امتنان از رئیس شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا به خاطر توجه خاص به افغانستان و فعالیت ها و برنامه های مرتبط با چارچوب همکاری با افغانستان، بر اهمیت تقویت هرچه بیشتر برنامه های ظرفیت سازی مخصوصاً برای زنان تأکید نمودند.
وی خطوط کلی چارچوب ملی صلح و انکشاف، پنج برنامه جدید اولویت ملی و همچنین اجندای همکاری های منطقویی در چارچوب ریکا و پروسه قلب آسیا را تشریح نموده و بر اهمیت بررسی عرصه های نو همکاری مطابق با اولویت های مندرج در چارچوب های متذکره  از جمله در زمینه اتصال منطقویی تأکید نمود.
ابرهارپول ضمن ابراز خورسندی از حضور فعال افغانستان در فعالیت ها و نشست های سازمان، اظهار داشت که این سازمان آماده است تا زمینه های گسترش همکاری در عرصه های اولویت دار برای افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.
وی همچنین تأکید نمود که جانب جرمنی در سال آینده به حیث رئیس دوره یی گروپ تماس آسیایی آماده است تا میزبان برخی از فعالیت های خاص با تمرکز روی افغانستان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا