جامعه

از روز جهانی دختر بزرگداشت شد

کابل باختر 27 میزان
نهاد مرکز تعلیمی زنان افغان از روز جهانی دختر تجلیل کرد .
به گزارش خبرنگار آژآنس باختر ، درمحفلی که امروز به همین مناسبت درکابل برگزار شد محبوبه سعادت آمر جندر ونماینده وزارت اطلاعات  وفرهنگ گفت که دین مبین اسلام به دختران خورد سن و جوان حقوق قایل شده است وحقوق دختران را به عنوان یکی از ویژگی های انسانی مورد توجه قرار داده است و دختران هم در عمل مورد احترام قرار میگیرند وهم درحرف وشعار .
وی علاوه نمود که جایگاه دختران دراسلام همانند  جایگاه پسران میباشد و درمسایل مهم واساسی می توان از مشارکت آنان بهره برد واین نیز خود بیانگر آنست که دختران هم می توانند مانندپسران درهمراهی با بزرگان درمسایل اجتماعی وسیاسی مشارکت فعال داشته باشند.
دراین محفل ادریس عمرزاد مسوول نهاد مرکز تعلیمی زنان افغان با اشاره بر جایگاه  دختران وزنان دراجتماع افزود که آسیب پذیرترین قشر جامعه زنان ودختران اندکه براساس آمار تحقیقات صورت گرفته از سوی این  نهاد هشتاد درصد از افرادی را که مورد خشونت قرار میگیرند  زنان تشکیل میدهند .
وی خاطر نشان ساخت که خانواده ها نباید مانع پیشرفت وترقی دختران شان شوند  زیرا این مسوولیت آنهاست تا فرزندان  خود را با روحیه اسلامی درجهت کسب علم و فراگیری دانش تشویق وترغیب نمایند .
دراخیر  محفل عکس ها ومقاله های برتر که توسط دختران آماده گردیده  بود در معرض دید شرکت کنندگان  گذاشته شد .
دراین محفل یک تعداد از روسا و مسوولان نهاد های دولتی ، خصوصی ، جامعه مدنی ، معلمان مکاتب ودختران شرکت کرده بودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا