جهان

سه عضوشبکه حقانی شامل لست سیاه تروریستان بین المللی شدند

کابل باختر/ 17/ دلو
وزارت مالیه امریکا سه عضو شبکه حقانی را شامل لست سیاه تروریستان بین المللی ساخت.
آژانس باختر به قول از منابع خبری بین المللی خبرمیدهد که سیدالله جان یحیی حقانی و محمد عمر ځدران سه عضو برجسته شبکه حقانی که گفته میشود امور مالی این شبکه راتنظیم می نمایند از سوی وزارت مالیه امریکا شامل لست سیاه تروریستان بین المللی شده اند.
سیدالله جان ویحیی حقانی اتباع پاکستان اند که به عنوان عضو رابط شبکه حقانی با القاعده فعالیت میکردند و محمد عمر ځدران یک قوماندان فعال این گروه درداخل افغانستان است.
هرسه فرد یادشده برعلاوه طراحی برنامه های عملیاتی برای شبکه حقانی درتنظیم امورمالی این شبکه نیز نقش داشتند.
امریکا درحالی از همکاری دو پاکستانی با شبکه حقانی پرده میداردکه قبلاً پاکستان گفته است که هیچ نوع رابطه با طالبان منجمله شبکه حقانی ندارند درحالیکه آگاهان امور و آگاهان مسایل امنیتی در افغانستان منجمله جاوید کوهستانی شبکه حقانی را جز تشکیلات رسمی استخبارات پاکستان میداند . شامل ساختن دو پاکستانی که امورمالی شبکه حقانی را تنظیم می نمایند درلست سیاه تروریستان بین المللی میتواند از تاثیر پذیری این شبکه از استخبارات پاکستان باشد.
به اساس تصمیم تازه وزارت مالیه امریکا دارایی های که به نام این سه نفر ثبت باشد منجمد میگردد و داد وستد تجارتی آنها ممنوع میشود.
این درحالیست که طالبان برای تنظیم امور مالی شان ازطریق چندین شرکت تجارتی که درپاکستان ، و شماری از کشورهای حوزه خلیج ، ترکیه و برخی کشوراروپایی فعال اند تنظیم می نماید.
قبلاً صلاح الدین حقانی یکتن از فرزندان جلال الدین حقانی که پایه گذار شبکه حقانی گروه طالبان بودو امور مالی این شبکه را تنظیم مینمود چند ماه قبل دریک منطقه حساس اسلام آباد مرکز پاکستان هدف قرارگرفت و کشته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا