جهان

افغانستان در ریاست دوره ای مجمع کشورهای رو به انکشاف در سازمان جهانی هوانوردی ملکی انتخاب شد

کابل باختر 23 عقرب
یلدا ناطق نماینده افغانستان در سازمان جهانی هوانوردی ملکی به عنوان رییس دوره ای مجمع کشورهای رو به انکشاف در این سازمان انتخاب شده است.
به اساس معلومات آمریت اطلاعات و ارتباط  عامه اداره مستقل هوانوردی به آژانس باختر،
یلدا ناطق در مراسم معرفی اش در این سمت در حضور شماری از هیات مدیره از جمله خان فنگ لیو سکرتر جنرال  سازمان جهانی هوانوردی ملکی رسماً به کارش اغاز کرد.
نماینده افغانستان در سازمان جهانی هوانوردی ملکی گفت: "اميدوارم بتوانم به نمايندگى از كشورهاي نيازمند و رو به انكشاف تصوير بهتر و راستين را در عرصه سياست بين المللي اتخاذ کنم و فرصت هاى استراتژيك را به نفع همه به خصوص افغانستان در سطح منطقه و جهان شناسايي کنم  و در یک چشم انداز مثبت گام های عملی را در این راستا بردارم."
گفتنی است که مجمع كشور هاي رو به انكشاف سازمان بين المللي هوانوردي یا ايكاو، به هدف جلب همكاري هاي بيشتر سازمان هاي منطقه اي و بين المللي براي كشور هاي نيازمند، رسیدگي و تطبيق معیارهاي توصيه شده به تمام كشورهاي عضو به شكل متوازن ایجاد شده است.
این مجمع در سال 2014 میلادی به دنبال تصمیم و فیصله شورای جهانی ایکاو ایجاد و به کار آغاز کرد. در این مجمع سی یک کشور از جمله، افغانستان، كولمبيا، اندونيزيا، ايتوپيا، موزمبيك، گانا، يوروگواي، ايران، پاكستان، تركيه، مراكو، يونان، سينيگال، سودان ، لبنان، گواتيمالا، كيوبا، اكوادور، پاراگواي، يوگندا، نيپال، آذربایجان، سوريه، پيرو، نيكراگوا، بوركي نفسو، مالديف، گمبيا، كينيا، توگو، بنگله ديش، عضویت دارند.
سال گذشته رياست دوره ای این مجمع را نمايده كشور كيوبا به عهده داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا