آموزش

پوهنتون تخنیکی انجنیری غزنی افتتاح گردید

کابل/10/سرطان/باختر
پوهنتون تخنیکی انجنیری ولایت غزنی دیروز توسط وزیر تحصیلات عالی افتتاح و  دو پروژه دیگر در پوهنتون غزنی افتتاح و تهداب گذاری شد.
در محفل افتتاح پوهنتون تخنیکی انجنیری ولایت غزنی در حالیکه موسی خان اکبرزاده والی غزنی، معینان وزارت تحصیلات عالی، اعضای شورای ولایتی و بزرگان آن ولایت شرکت نموده بودند، دوکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی افتتاح این پوهنتون را یک گام مهم در عرصه رشد تحصیلات عالی در کشور خواند.
موصوف گفت که این پوهنتون دارای پوهنحی های انجنیری معدن و برق بوده که در حال حاضر 150 محصل در آن شامل می باشند و قرار است در سال آینده تعداد بیشتری محصلان در این پوهنتون معرفی شوند.
وزیر تحصیلات عالی پوهنمل محمد سلیم ساعی را به حیث رئیس این پوهنتون معرفی نموده از موصوف خواست تا در تربیه کادر های جوان از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزد.
بعداً موسی خان اکبرزاده والی غزنی روی اهمیت تاریخی، علمی و فرهنگی این ولایت صحبت نموده بر تقویت علم و فرهنگ جهت رفع مشکلات موجود در کشور تاکید کرد.
وی همچنان از توجه رئیس جمهور کشور و وزیر تحصیلات عالی در راستای ایجاد پوهنتون تخنیکی انجنیری ولایت غزنی و تقویت پوهنتون غزنی قدردانی نموده در تطبیق برنامه های وزارت تحصیلات عالی وعده هر گونه همکاری داد.
پوهاند عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی همچنان از ساحات مختلف پوهنتون غزنی به ویژه تعمیر جدید پوهنحی انجنیری که کارش 95 فیصد تکمیل گردیده است، دیدن کرده مسجد پوهنتون غزنی را  که به مصرف 16 میلیون افغانی از بودجه انکشافی وزارت تحصیلات عالی اعمار شده است افتتاح و سنگ تهداب استراحت گاه نسوان این پوهنتون که گنجایش دو صد تن را دارد، گذاشت.
قابل ذکر است که پوهنتون تخنیکی انجنیری ولایت غزنی در ساحه 350 جریب زمین اعمار گردیده و دارای 51 ساختمان دوطبقه یی و یک طبقه یی می باشد. در حال حاضر برعلاوه پوهنتون تخنیکی انجنیری نو ایجاد ولایت غزنی پوهنتون غزنی با 3500 محصل در پوهنحی های زراعت، اقتصاد، شرعیات، ادبیات و تعلیم و تربیه با 90 تن استاد فعالیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا