جامعه

پیام رییس جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت عاشورای حسینی

کابل باختر/ 23/ عقرب
قیام عاشورا ازوقایع عبرت انگیز تاریخ اسلام است . این قیام چنان مقاصد و مفاهیم ارزشمندی را درپی داشت که برزنده گی ، روان و تاریخ مسلمین اثر عمیق گذاشت و با گذشت قرنها هنوز با فرارسی روز عاشورا ، خاطره این قیام حماسه آفرین و شهادت مظلومانه حضرت امام حسین و یاران فداکارش دراذهان همه گان تداعی میشود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر .
برای تحقق آرمانهای والا و انسانی قیام عاشورا حضرت امام حسین (رض) خانواده حضرت امام حسین (رض) و یاران وفادار او ، با عشق و ایمان و با کمال شجاعت و شهامت در برابر ظلم و بیداد تا آخرین قطره خون شان ایستاده گی کردند تا به مقام رفیع شهادت رسیدند و درسهای ماندگار فداکاری ، آزادمنشی و حفظ شرف و عزت را به جامعه بشری به خصوص امت مسلمه به یاد گار گذاشتند.
قیام حضرت امام حسین اساس نهضتی است که بشریت را به آزادی و عدالت ، برادری و برابری و شرافت فرامی خواند و جامعه را از ظلم و جور حاکمان ظالم و بیداد گر نجات میدهد و این حرکتی بودمسوولیت پذیر ، مسوولیت دربرابر بنده گان خدا و اصلاح جامعه ، هیچگونه ربطی و هدفی به خاطر کسب جاه و جلال ، مکنت تصاحب قدرت و دست یافتن به امکانات مادی نداشت.
محتوی ، انگیزه ها ،اهداف و درسهای حماسه عظیم نهضت امام حسین (رض) ورخداد های کربلا یک فرهنگ ناب و الهام بخش را به مسلمانان به آرمغان آورد.
روان شهدای حادثه غم انگیز و اندوهبار کربلا،شاد و یاد نهضت قیام امام حسین (رض) ماندگار و پایدار باد. ختم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا