فرهنگ

آمادگی ها برای صدمین سالگرد جشن استقلال افغانستان در هلمند

شهرلشکرگاه ۲۸ سرطان باختر
کمیسیون آمادگی برای جشن استقلال تحت ریاست تورن جنرال محمد یاسین خان والی هلمند  ایجاد شده است که دارای چندین کمیته می باشد.
محمد عمرځواک سخن گوی والی هلمند می گوید این کمیته ها از دوهفته قبل به فعالیت آغاز کرده است و برنامه های علمی، فرهنگی، هنری و تفریحی برای یک جشن با شکوه در هلمند آماده کرده اند.
وی می گوید تدابیر لازم برای تامین امنیت جشن در شهر و ولسوالی ها گرفته شده است و به همه مردم اطمینان کامل می دهد تا با خیال راحت در جشن اشتراک کنند.
ځواک افزود تمام شهر و ولسوالی با بیرق سه رنگ افغانستان تزئین می شودو بینر های جشن استقلال در نقاط مختلف شهر نصب می گردد.
حمید الله ویار رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هلمند  می گوید این ریاست در رأس کمیته فرهنگی قرار داشته و باسایر ادارات همکار، برنامه های خوبی را برای این جشن آماده کرده است. وی  می گوید سمینار های علمی در باره شخصیت امان الله خان، چگونگی گرفتن استقلال و اهمیت آن دایر می گردد و آگاهی دهی در باره آثار تاریخی  این ولایت در برای مردم در نظرگرفته شده است.
ویاړگفت: برنامه های مختلفی چون مشاعره، مسابقه مقاله نویسی، کنسرت های موسیقی، نمایش های ورزشکاران، آگاهی عامه در باره استقلال و آزادی از طریق علما، بزرگان قومی، رسانه های صوتی و تصویری اجرا خواهد شد.
وی علاوه کرد رسانه های  صوتی و تصویری هلمند از همین اکنون برنامه های مختلفی برای معرفی هرچه بهتر جشن استقلال تهیه کرده است و همه روزه نشر می شود.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا