اقتصاد

تاجرانی که تدابیر احتیاطی جلوگیری از آتش سوزی را رعایت نکنند، به څارنوالی معرفی می شوند

کابل/ 10 قوس/ باختر
کمیته مشترک جلوگیری از آتش سوزی که متشکل از ده اداره دولتی وغیر دولتی است، هشدار می دهد که اگرمالکان مراکز تجاری و پمپ ستیشن ها در کابل دستور العمل های رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش سوزی را رعایت نکنند، به څارنوالی معرفی می شوند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، محمد قاسم حیدری، معین پالیسی و انسجام وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، امروز در یک کنفرانس خبری  در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت با اشاره به آنکه پیش از این عده  از صاحبان مراکز تجاری وپمپ ستیشن ها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها جریمه نقدی شده اند، تأکید کرد که از امروز به بعد تاجرانی که دستور العمل رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش سوزی را عملی نکنند، به څارنوالی معرفی می شوند.
او هدف از تطبیق طرح وقایه یی برای جلوگیری از آتش سوزی را حفظ جان مردم دانست وگفت که این پلان تطبیق می شود.
حیدری افزود که تیم ۲۰ نفری شناسایی آسیب پذیری مراکز تجارتی و پمپ استیشن ها، در جریان یکسال ۲۴۶ پمپ استیشن و بیش از ۲۰۰۰ مرکز تجارتی و رهایشی را سروی و بازرسی کرده است و تذکرهای لازم  برای مالکان آنها داده است.
او گفت که نتیجه این سروی نشان می دهد که در حدود ۴۰ درصد از پمپ ستیشن ها درکابل، معیارهای ابتدایی ایمنی را رعایت نکرده اند.
کمیته مشترک جلوگیری از آتش سوزی، در جریان یک سال پس از آغاز فعالیتش مسوده طرح جبران خساره متضررین حوادث آتش سوزی، طرح جلوگیری از آتش سوزی در مراکز تجارتی و طرزالعمل تنظیم فعالیت کمیته را ترتیب کرده است و به ریاست دفتر ریاست جمهوری ارایه کرده است.
کمیته همچنان در این مدت چک‌لست های سروی آسیب پذیری مراکز تجارتی و پمپ استیشن ها به منظور راه اندازی سروی آنها را ترتیب کرده است  ودستورالعمل های رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش سوزی در مراکز تجارتی و پمپ استیشن ها را تهیه کرده است و به مالکان مراکز تجاری وپمپ ستیشن ها، توزیع کرده است.
طرح تدابیر وقایه یی برای جلوگیری از آتش سوزی در مراکز تجاری، رهایشی وپمپ استیشن ها به اساس حکم شماره ۱۸۷۶ مورخ ۱۳/۹/۱۳۹۷ مقام عالی ریاست جمهوری از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث ترتیب شده است.نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا