جهان

مبتلایان کووید۱۹ در جهان از هشت میلیون بیشتر شد

واشنگتن/ وی او ای/ ۲۸ جوزا/ باختر
با گسترش همه‌گیری ویروس کرونا، شمار مبتلایان کووید۱۹ در جهان تا صبح امروز به هشت میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۲۵ نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۴۴۶ هزارو ۱۲۲ نفر رسیده است.
ایالات متحده امریکا بیش از هر کشور دیگر به این همه‌گیری قربانی داده است و بیش از ۲۵ درصد مجموع واقعات و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان، در امریکا ثبت شده است. بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ، تا صبح امروز شمار واقعات کووید۱۹ در امریکا به بیش از دو میلیون و ۲۰۸ هزار و مرگ ناشی از آن به بیش از ۱۱۹ هزار مورد رسیده است. برازیل با بیش از ۹۲۸ هزار واقعۀ مثبت و نزدیک به ۴۵ هزار مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ دومین محراق داغ این همه‌گیری در جهان است. روسیه تا کنون از نزدیک به ۵۴۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۷۲۸۴ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ خبر داده است، اما انتقاداتی وجود دارد که گویا مسکو ارقام را کمتر از آنچه موجود است، گزارش می‌دهد. هند با ۳۵۴ هزار مورد ابتلا و ۱۱۹۲۱مورد مرگ و بریتانیا با ۲۹۸ هزار واقعۀ مثبت و نزدیک به ۴۲ هزار مورد مرگ، از رهگذر کثرت واقعات، به ترتیب در ردۀ چهارم و پنجم قرار گرفته اند.
نخستین واقعۀ ویروس کرونا در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان چین تثبیت شد و به سرعت در سرتاسر جهان گسترش یافت و به همه‌گیری مرگباری مبدل شد. تا اوایل می واقعات مثبت ویروس کرونادر جهان به مرز چهار میلیون نفر رسیده بود، اما تنها در پنج هفتۀ گذشته این ارقام دو برابر شده است. محدودیت بر گشت و گذار و فعالیت تشبثات واقعات این بیماری را در امریکا کاهش داده بود، اما پس از رفع تدریجی این محدودیت‌ها در چند هفتۀ اخیر، واقعات جدید این بیماری در اکثر شهرهای امریکا رو به افزایش نهاده است و ترس از برگشت موج دوم بیماری را بیشتر کرده است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا