جهان

پاکستان از طالبان افغان خواست به حملات خود در افغانستان پایان دهد

اسلام آباد/بی بی سی /باختر/5 جوزا
دولت پاکستان به گروه طالبان افغان هشدار داده است که اگر عملیات بهاری خود در افغانستان را "فوراً متوقف نسازد، باید منتظر عواقب آن باشد.
روزنامه پاکستانی "اکسپرس تریبیون"، در شماره دیروز خود به نقل از یک مقام رسمی که نخواسته نامش فاش شود، گزارش کرده است که این پیام از طریق "واسطه‌هایی" به رهبری طالبان افغان منتقل شده و "مقام‌های افغان" نیز در جریان آن قرار گرفته‌اند.
این مقام رسمی به اکسپرس تریبیون گفته که اگر طالبان افغان به عملیات بهاری خود در افغانستان پایان ندهند، با "عواقبی جدی" روبرو خواهند شد.
حدود دو هفته پیش نیز نواز شریف،صدراعظم پاکستان در دیداری یک‌ روزه از کابل حملات گروه طالبان در افغانستان را "تروریستی" خواند و گفت که با "شدیدترین الفاظ" آن را محکوم می‌کند.
دیروز نیز سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان، در کنفرانس "قلب آسیا" که در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، برگزار شد گفت که "دشمن افغانستان، دشمن پاکستان است."
کنفرانس قلب آسیا اولین بار در سال ۲۰۱۱، به ابتکار کشور ترکیه و با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری کشورهای منطقه برای کمک به روند صلح در افغانستان برگزار شد.
نشست امسال این کنفرانس به میزبانی پاکستان برگزار شد و ریاست آن را حکمت خلیل کرزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و اعزار احمد چوهدری، معین وزارت امور خارجه پاکستان مشترکاً بر عهده دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا