سیاست

رئیس‌جمهور با شماری از بزرگان و متنفذین ولایت های کندز و بغلان دیدار کرد

کابل باختر 3 میزان
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با شماری از بزرگان و متنفذین ولایات کندز و بغلان در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین دیدار که مسئولین بلندپایۀ ملکی و نظامی نیز حضور داشتند، ابتدا مامور احمدزی از ولایت بغلان و محمدعمر احمدزی از ولایت کندز به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و از حکومت  و نیروهای امنیتی و دفاعی  کشور اعلام حمایت نمودند.
آنان پیشنهاد های شانرا برای آوردن اصلاحات در ادارات ملکی و نظامی، جلوگیری از فعالیت افراد مسلح غیر مسئول، جلوگیری از غصب، استخراج و قاچاق غیر قانونی معادن، تأمین امنیت در ولسوالی‌های ناامن، فراهم‌نمودن زمینه‌های تطبیق پروژه‌های عمرانی و انتخابات و سایر موضوعات با رئیس‌جمهور شریک ساختند و خواستار توجه در این زمینه شدند.
سپس، رئیس‌جمهور کشور با ابراز خوش‌آمدید به بزرگان و متنفذین ولایت های متذکره، به آنان اطمینان داد که به کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی هدایت داده است تا در تمام ولایت ها به‌شمول کندز و بغلان، به عوض رؤسا و مسئولین اداراتی که بیشتر از ۵ سال در وظیفه باقی مانده‌اند، افراد مستعد را از طریق رقابت و مشارکت آزاد تعیین نماید.
همچنان، رئیس‌جمهور به مسئولین بخش امنیتی و دفاعی هدایت‌داد که برای تأمین امنیت مناطق ناامن و نیز مقابله با افراد مسلح غیر مسئول، گام‌های جدی و عملی را بردارند.
رئیس‌جمهور به مسئولین وزارت‌های صحت عامه، شهرسازی و مسکن و انرژی و آب و نیز  رؤسای ادارات مستقل هدایت‌ داد که قبل از رسیدن فصل زمستان، برای دهاقین گندم و علوفه توزیع کنند، به احداث کلینیک‌ها و بندها توجه نمایند و در قسمت فعال‌نمودن مکاتب و اعمار تعمیر مکاتب، اولویت قایل شوند.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا