آموزش

آخرین دور امتحان کانکورسالروان شمول درموسسات تحصیلات عالی، برگزارشد

 

کابل / ۲۱ سنبله / باختر

اخرین دورامتحان کانکورشمول درموسسات تحصیلات عالی سال 1399 امروز در پوهنتون های مرکزی کابل برگزار شد .

به گزارش آژانس باختر؛  در این دور امتحان  حدود ۱۰ هزار و ۹۰۰  تن شامل داوطلبان که از اداره ملی  امتحانات فورم متفرقه گرفته بو  دند، غیر حاضران امتحان ولایت ها و مرکز، خارج مرز، شبانه، علوم دینی و اختصاصی چهارده پاسان اشتراک داشتند.

پوهاند عبدالقدیر خموش سرپرست ادارۀ ملی امتحانات در جریان  نظارت از این دور امتحان گفت: با اخذ این امتحان، روند ملی امتحانات کانکور در سراسر کشور موفقانه به پایان میرسد و بعد از این روی اعلان نتایج امتحانات تمرکز خواهیم داشت.

وی  افزود: روند امتحانات کانکور سال 1399 به دلیل شیوع آفت جهانی کرونا در کشور ، دشوار به نظر می رسید و داوطلبان کانکور را نیز نگران کرده بود، ولی با تطبیق تدابیر سنجیده و با تلاش های شبانه روزی پرسونل ادارۀ ملی امتحانات، توانیستم از این روند موفق بدر آیم.

وی گفت: امسال تعداد داوطلبان  امتحان نظر به سال های قبل افزایش داشت ولی با کارگیری سیستم ها و شیوه های کارا ، توانستیم این روند را در طول یک و نیم ماه به  پایان برسانیم.

سرپرست ادارۀ ملی امتحانات افزود: امسال در امتحانات کانکور از سراسر کشور به شمول داوطلبان متفرقه، شبانه، علوم دینی و چهارده پاسان حدود 220 هزار تن اشتراک داشتند.

پوهاند خموش همچنان گفت: تلاش داریم نتایج امتحان کانکور را در اولین هفته ماه میزان سال جاری اعلان کنیم و محصلان جدید شمول را به نهادهای تحصیلی معرفی کنیم.

وی  در برگزاری امتحانات کانکور سال 1399 از تمام دست اندر کاران این روند،  مسوولان و استادان پوهنتون ها، وزارت تحصیلات عالی، وزارت معارف، صحت عامه، ارگان های امنیتی، ترانسپورتی و اداره های ذیربط، تشکر کرد و آنان را در موفقیت این روند ملی شریک دانست.

قابل ذکر است که امتحانات کانکور سال 1399 در 29 سرطان همزمان در 17 ولایت کشور آغاز شده بود و امروز با برگزاری آخرین امتحان در کابل پایان یافت.

احمد ضیا احمدی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا