صحت

141 کودک مصاب به سوراخ قلب به شفاخانه های دولتی معرفی شدند

کابل باختر 26 جوزا
جمعیت هلال احمر افغانی با همکاری جمعیت هلال احمر قطر به مناسبت صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان حدود ۱۴۱ کودک مصاب به سوراخ قلب را جهت تداوی رایگان به شفاخانه های داخلی کشور معرفی کرد.
به گزارش آژانس باختر، در محفلی که به این خاطر برگزار شد،  میرویس اکرم معاون جمعیت صدمین سالگرد استقلال  افغانستان را به همه مردم کشور مبارک باد گفت و از همکاری هلال احمر قطر در سالیان متمادی  در سایر بخش ها بخصوص در تداوی کودکان مصاب به بیماری سوراخ قلب سپاس گزاری کرد.
در عین حال داکتر نیلاب مبارز سکرترجنرال آن جمعیت پیرامون اهمیت و همه شمول بودن برنامه تداوی کودکان مصاب به بیماری سوراخ قلب گفت:در مرحله کنونی کودکان بیشتر از ۲۵ ولایت کشور شامل برنامه می باشند که به شکل رایگان در چهار شفاخانه داخلی کشور تداوی خواهند شد و مجموعا در این برنامه کودکان ۳۴ ولایت کشور تداوی شدند.
ما از همکاری جمعیت هلال احمر قطر در قسمت تداوی اطفال مصاب به بیماری سوراخ قلب و از احساس همدلی شان از صمیم قلب سپاس گزاری می کنم و تلاش می کنیم تا همکاری های سایر جمعیت های ملی را به منظور تقویت این برنامه نیز جلب کنیم .
در همین حال احمد العثمانی مدیر برنامه های جمعیت هلال احمر قطر در مورد ادامه تمویل این روند و همچنان سایر برنامه های بشردوستانه جمعیت ملی قطر مثل تمویل کلینیک های صحی در ولایت های غزنی و زابل، پاسخ دهی به هزاران خانواده در ماه مبارک رمضان و تجهیز مرستون کابل صحبت کرد.
از آغاز برنامه تداوی کودکان مصاب به بیماری سوراخ قلب در سال ۲۰۰۸ تا اکنون بیشتر از ۱۶۰۰۰ کودک شده اند، بیش از ۹۰۰۰ آنان تداوی شده اند و  حدود ۶۷۰۰ کودک منتظر تداوی هستند.
از این جمله به تعداد ۱۰۰ کودک در سال ۲۰۱۸ در کشور چین، و باقیمانده در شفاخانه های داخل کشور، پاکستان و هند تداوی شدند.#/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا