سیاست

وزارت امور خارجه شارژدافیر سفارت پاکستان را احضار کرد

کابل 12 جوزا باختر
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر امروز معظم علی شارژدافیر سفارت پاکستان مقیم کابل را احضار نموده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی افغانستان را در پیوند به متوقف شدن واسطه حامل جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان مقیم پشاور از سوی موظفین امنیتی آن شهر که صبح دیروز در مسیر اقامتگاه جنرال قونسل الی جنرال قونسگری افغانستان صورت گرفته بود، به وی ابراز داشت.
در ملاقاتیکه موسی عارفی رئیس شعبه اول سیاسی وزارت امور خارجه با شارژدافیر سفارت پاکستان داشت، ضمن محکوم نمودن شدید رویداد یاد شده، آن را در مخالفت جدی با اصول روابط دیپلوماتیک و قونسلی و کنوانسیون های بین المللی مربوطه خوانده، با ابراز نگرانی شدید نسبت به این رویداد، به جانب پاکستان خاطر نشان ساخت که برای جلوگیری از آسیب های اینگونه رفتارها بر روابط دو کشور، از تکرار همچون برخوردها در آینده بطور جدی جلوگیری به عمل آید. در این ملاقات، وزارت امور خارجه در پیوند به رویداد یاد شده، یادداشت اعتراضیه یی را نیز به جانب پاکستان تسلیم داد.

در اخیر، شارژدافیر سفارت جمهوری اسلامی پاکستان مقیم کابل وعده سپرد تا مراتب نگرانی و یادداشت اعتراضیه دولت افغانستان در این زمینه را به مقامات و مراجع مسؤول کشور متبوعش خواهد رساند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا