سیاست

رئیس‌ جمهور با متضررین آتش‌سوزی جادۀ نادر پشتون دیدار کرد

کابل  8جدی باختر
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با متضررین آتش‌سوزی بازارهای تجارتی جادۀ نادر پشتون، در قصر چهارچنار ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین دیدار ابتدا، محمدابراهیم رسولی به نمایندگی از دکانداران متضرر صحبت کرد و از حمایت‌های رئیس‌جمهور در عرصۀ تجارت و سرمایه‌گذاری ابراز امتنان نمود.
وی افزود که در آتش‌سوزی مارکیت‌های جادۀ نادرپشتون، ۸۳۷ باب دکان وسایل برقی که شامل هفت مارکیت می‌شوند، حریق شد و از این بابت به تاجران، میلیون‌ها افغانی خساره وارد گردیده است.
رسولی پیشنهاد نمود که به‌خاطر جبران خساره تجار این بازارها که جایداد آن دولتی می‌باشد، این جایدادها برای مدت ۲۵ سال بدون اخذ کرایه در اختیار دوکانداران قرار بگیرد و یا هم برای آنان قرضۀ درازمدت و بدون تکتانه داده شود.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی خسارات ناشی از آتشی‌سوزی در مارکیت‌های جادۀ نادرپشتون را صدمۀ بزرگ به سکتور خصوصی خواند و گفت که تلاش صورت گیرد تا در زمینۀ ساختن یک مجتمع معیاری برای عرضه وسایل برقی در آن ساحه، مشارکت سکتور خصوصی و دولتی ایجاد گردد.
رئیس‌جمهور به وزارت اراضی و شهرسازی، والی و شاروالی کابل هدایت داد تا تیمی را به‌خاطر بررسی ساحه و تثبیت جایدادها بفرستند و طرح ساختمان یک مجتمع معیاری را ترتیب نمایند.
رئیس‌جمهور کشور گفت که در مشارکت خصوصی و دولتی، نقش و سهم بخش خصوصی و حکومت برای ساخت یک مجتمع معیاری و مسایل دیگر، واضح می‌گردد.
همچنان رئیس‌جمهور به وزارت اراضی و شهرسازی هدایت داد تا به‌منظور رسیدگی به نیازمندی‌های فوری دکانداران، امکانات استفاده از قطعات پیش‌ساخت را بررسی نماید و طرح ایجاد یک مجتمع معیاری و بررسی ساختمان ها در ساحه جاده نادر پشتون را، به زودترین فرصت آغاز نماید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا