سیاست

نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور با سفیر عربستان سعودی مقیم کابل تودیعی کرد

کابل باختر3 دلو
احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، دیروز با عبدالرحمان الغاصب، سفیر عربستان سعودی ملاقات تودیعی کرده و از کمک‌ها و تلاش‌های آن کشور برای مردم افغانستان ستایش به عمل آوردند.
در این ملاقات نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور از همکاری‌های دولت شاهی عربستان سعودی قدردانی نموده بیان داشت که کشور عربستان طی سالیان متمادی با مردم افغانستان از نزدیک همکاری نموده است و مردم افغانستان خدمات آن‌ها را فراموش نمی‌کند.
عبدالرحمان الغاصب سفیر کشور شاهی عربستان سعودی با توجه به روابط همیشه‌گی افغانستان و عربستان، به دوام حمایت‌های همه جانبه کشورش از افغانستان تاکید کرد و افزود که عربستان سعودی به تعداد 450 بورس تحصیلی را در اختیار دانشجویان افغانستان قرار می‌دهد و برای حل مشکلات تجاران افغانستان مقیم سعودی، کمیسیون مشترک را به ریاست وزیر تجارت و صنایع افغانستان پیشنهاد نموده است تا از آن طریق به مشکلات تجاران افغانستان مقیم عربستان سعودی رسیده‌گی صورت گیرد.
در این دیدار- دو طرف بر سرکوب گروه‌های تروریستی تاکید کرده_ بیان داشتند که ناامنی در افغانستان به نفع کشورهای همسایه، منطقه و جهان نمی‌باشد.
نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور همچنان خواهان حضور گسترده و نقش فعال عربستان در پروسهِ صلح کشور شده و ابراز امیدواری نمود با همکاری همه جانبه آن کشور صلح پایدار در افغانستان تامین گردد.
احمدضیا معسود نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتدای خوب از تلاش‌های سفیر آن کشور که در دوره ماموریتش در راستای تحکیم و روابط دوجانبه بین دو کشور انجام داده است، نیز ابراز امتنان نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا