سیاست

شورای عالی ستره محکمه جلسه کرد

کابل باختر/ 11/ سنبله
شورای عالی ستره محکمه قبل از ظهر امروز برگزار وروی موضوعات شامل اجنداء رسیده گی نمود .
به اساس معلومات ریاست نشرات ستره محکمه به آژانس باختر،شورا ی عالی ستره محکمه به ریاست پوهاند عبدالسلام عظیمی  قاضی القضات برگزارشد ، شورا نخست به هدف تطبیق دقیق احکام قانون اجراات جزایی درعمل ، بخصوص در ساحه تجدید نظر بر فیصله های قطعی محاکم خاطر نشان کرد که بر مبنای احکام فصل سیزدهم قانون یاد شده ، مرجع تقدیم درخواست تجدید نظر اداره لوی څارنوالی  بوده و این مرجع وظیفه دارد تا مطالبات را در زمینه پذیرفته  و بادلایل آن به ستره محکمه تقدیم نماید ، لذا به دارالانشاء وظیفه داده شد تا بخاطر انتظام بهتر این پروسه  به متقاضیان این امر رهنمایی نمایند تا درخواستهای شانرا مستقیماً به اداره لوی څارنوالی سپرده و نتایج آن را نیز از همان طریق پیگری کنند .
سپس مبتنی بر پیشنهاد ریاست محکمه استیناف ولایت نیمروز ، به منظور ایجاد سهولت و عرضه بهتر خدمات قضایی به ساکنین ناحیه دل آرام آن ولایت که اخیراً به ولسوالی ارتقا نموده است ، به امریت عمومی اداری قوه قضائیه وظیفه داده شد تادرمورد طی مراحل ساختار ، بودجه و اکمال کادر های قضایی واداری  آن اجراات لازم قانونی را مرعی بدارد .
متعاقباً طبق اجندا استهداات واصله ذیل مورد رسیده گی  قرار گرفت :
– استهدائیه ریاست عمومی نظارت بر تطبیق احکام نهایی و قطعی ستره محکمه درخصوص چگونگی تطبیق مجازات ها در یک قضیه جزایی .
– استهدائیه ریاست حقوق و معاهدات وزارت امور خارجه پیرامون اساسنامه محکمه بین المللی اسلامی عدالت وموافقتنامه مصئونیت و امتیازات برای سازمان همکاری های اسلامی .
– استهدائیه ریاست محکمه استیناف ولایت بغلان  دایر برچگونگی اجرای وثیقه قریه داری درحال عدم موجودیت تذکره تابعیت .
– استهدائیه ریاست محکمه استیناف ولایت هرات درخصوص صحت وعدم صحت یک وثیقه شرعی .
– استهدائیه ریاست حقوق ولایت کابل درمورداشکال درتنفیذ دریک فیصله مدنی .
– و استهدائیه ریاست عمومی قضایای دولت درمورد غصب وتصرف ملکیت دولت توسط غیر که درهمه موارد درروشنایی قوانین نافذه رهنمایی های لازم صورت گرفت .
برعلاوه درجلسه امروزی شورای عالی روی ( 7 ) مورد تقاضای تجدید نظرخواهی و (28) مورد درخواست تبدیلی محکمه درموضوعات جزایی ومدنی نیز رسیده گی صورت گرفته و درهرمورد تصامیم لازم اتخاذ گردید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا