اقتصاد

نگاهی به عواید اقتصادی هوانوردی

کابل باختر 21 جدی
اداره مستقل هوانوردی ملکی در سال گذشته میلادی، با میلیاردها افغانی عواید ، سهم فعال در افزایش عایدات سالانه دولت داشته است.
به گزارش آژانس باختر، گزارش بخش مالی این اداره نشان می دهد که در سال گذشته مالی (2015) رقم عواید مالی اداره مستقل هوانوردی ملکی به بیش از سه میلیارد و 57 میلیون افغانی رسیده است و این رقم 11 فیصد افزایش را نسبت به عواید ما در سال گذشته مالی (2014) نشان می دهد.
بیشتر ازدو میلیارد افغانی از تکس پروازهای عبوری، نه صد و ده میلیون افغانی از بخش حق الاجرات و 451 میلیون از کرایه و فیس جایدادها، از ارقام عمده عواید اداره مستقل هوانوردی ملکی را تشکیل می دهد.
هم چنان این اداره صدها میلیون افغانی از عرضه سایر خدمات شامل صدور جواز تصدیق نامه کار و خدمات آب و برق نیز بدست آورده است.
25 میلیون افغانی از بخش خدمات آب و برق، بیش از 173 میلیون افغانی از بخش کرایه دکاکین دولتی، نزدیک به هفت میلیون از فروش جواز تصدیق های دولتی و 61 هزار از فروش اقلام منقول نیز شامل عواید مالی اداره مستقل هوانوردی ملکی در سال گذشته میلادی می شود.
همینگونه عواید اداره مستقل هوانوردی ملکی شامل جمع آوری فیس پروازهای عبوری، حق الاجرت، فیس طیاره ها و مسافرین و جواز تصدیق کار، به صورت الکترونیکی جمع آوری شده و هیچ گونه دریافت پول به صورت فزیکی وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا