جامعه

کار زار ملی کار و تحصیل افتتاح شد

کابل، 14 حوت، باختر
کارزار ملی کار وتحصیل امروزبه همکاری وزارت کار امور اجتماعی،نهاد خدماتی پلان فیوچر و نهاد های دیگر در هوتل کابل سرینا افتتاح شد.
در این کارزار 57 شرکت و نهاد های تحصیلی زمینه کاریابی و فرصت های تحصیلی را با تخفیف مساعد می سازند، برای سه روز به روی علاقمندان باز می باشد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر، در مراسم افتتاح کارزار لعل الدین آریوبی معین وزارت کار و امور اجتماعی بیان داشت که این کارزار می تواند زمینه اشتغال زایی را برای جوانان مساعد سازد و باعث کاهش بی کاری در جامعه گردد.
به گفته وی علاقمندان می توانند از نزدیک با شرکت ها صحبت کرده خلص سوانح شان را به منظور کاریابی به آنها بدهند و نیز با نهاد های تحصیلی در زمینه ادامه تحصیلی گفتگو نمایند.
خان جان الکوزی معاون اتاق های تجارت وصنایع در صحبتی گفت که  ایجاد ارتباط بین جوانان، بخش خصوصی و دولت مهم دانست و گفت که تا زمانی که زمینه کار برای مردم مساعد نشود تولیدات در کشور افزایش نخواهد یافت. وی نقش بخش خصوصی را درایجاد  کاریابی ارزنده خواند و افزود که بدون جامعه با سواد دست یافتن به پیشرفت و توسعه دشوار است. خان جان الکوزی علاوه کرد که باید نهاد های تحصیلی به اساس نیازمندی بازار متخصصان را تربیه کنند تا نیازمندی بازار مرفوع شود.
معاون اتاق های تجارت وصنایع همچنان گفت که حکومت به بخش خصوصی توجه چندانی نکرده است و باید مشکل های که سر راه آنان وجود دارد حل گردد.به گفته وی تا زمانی که زمینه رشد بخش خصوصی از طرف حکومت مساعد نشود بخش خصوصی رشد نخواهد کرد. مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا