جهان

رهبر کوریای شمالی وارد چین شد

بیجینگ – فرانسپرس – ۲۹ جوزا – باختر
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی امروز سه شنبه یک هفته پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور، به چین سفر کرد.
خبرگزاری چین جدید با انتشار خبری بسیار کوتاه اعلام کرد کیم جونگ اون نوزدهم و بیستم ماه جون در چین خواهد بود. جزئیات بیشتری در مورد این سفر منتشر نشده است. پیشتر شماری از رسانه های جاپانی از سفر احتمالی کیم جونگ اون به چین خبر داده بودند.
این سومین سفر کیم جونگ اون به چین در کمتر از سه ماه گذشته است. اواخر ماه مارچ، کیم جونگ اون در نخستین سفر خارجی خود از زمان به قدرت رسیدن در سال دوهزار و یازده، به چین رفت. دومین سفر رهبر کوریای شمالی به چین نیز در ماه می بود. این نخستین باریست که رسانه های چینی همزمان با حضور کیم جونگ اون در چین خبر سفر وی را منتشر می کنند. پیش از این خبر سفر کیم جونگ اون به چین پس از بازگشت وی به کوریای شمالی اعلام می شد.
کیم جونگ اون به دنبال تعدیل تحریم های اقتصادی در برابر وعده خلع سلاح هسته ای است و امیدوار است از حمایت چین در این راه بهره مند شود. دستگاه دیپلماسی چین هم مانند روسیه، هفته گذشته پیشنهاد داد در صورتی که پیونگ یانگ به تعهدات خود پایبند باشد سازمان ملل متحد می تواند اندکی تحریم ها را تعدیل کند.        ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا