سیاست

ازنود چهارمین سالروز استرداد استقلال تجلیل به عمل آمد

چاریکار 29 اسد باختر

ازنودو چهارمین سالروز استرداد استقلال افغانستان امروز در همایشی درولایت پروان تجلیل و گرامیداشت به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار آژانس  باختر از شهرچاریکار این همایش که از سوی  قوماندانی مرکز تربیوی پولیس پروان به اشتراک هیئت  رهبری ولایت ، مسوولان ملکی و نظامی ، وکلای مردم پروان در شورای ملی و شورای ولایتی و شمار از مردم آن ولایت  برگزار گردید.

دگرجنرال عبدالبصیر سالنگی والی پروان،محمد الماس زاهد نماینده مردم پروان درولسی جرگه ، عبد الظاهر سالنگی معاون شورای ولایتی وتنی چند از بزرگان در صحبت هایشان دررابطه به حفظ ارزشهای استقلال صحبت نموده ، تجلیل از 28 اسد روز استرداد استقلال را به مثابه تجدید پیمان با رشادت ها و جانفشانی های نیانکان ماکه تحت رهبری خلاق شاه امان الله خان غازی استقلال کشور را به ارمغان آوردند، عنوان نمودند.

سخنرانان همچنان وضاحت دادند که جامعه جهانی این را بداند که مردم افغانستان دیروز با قیام ها و جانفشانی ها در برابر متجاوزین مبارزه  نمودند و امروز با حضور در انتخابات از طریق رای شان برای حفظ ارزشهای استقلال و آزادی افغانستان  تلاش مینمایند.

درتداوم محفل سخنرانان در رابطه به اهمیت روند انتخابات صحبت نموده از مردم پروان خواستند که به مراکز  ثبت نام مراجعه نموده و با اخذ کارت رایدهی در انتخابات آینده کشور  سهم ارزنده و فعال را ایفا نمایند.

به اساس یک خبر دیگر محفل مشابهی در ولایت فراه نیز از سوی قرارگاه لوای 2 پیاده  قول اردوی 207 ظفر به اشتراک محمدعمر شیرزاد والی فراه، تورن جنران تاج محمد مجاهد قوماندان قول اردوی  207 ظفر ، رئیس شورای ولایتی، مسوولان ادارات دولتی تدویر یافت.

دراین  مراسم سخنرانان در صحبت هایشان در مورد اهمیت و ارزش های استرداد  استقلال را وضاحت داده  و گفتند به خاطر حراست از آزادی و تمامیت ارضی افغانستان تاپای جان مبارزه خواهیم کرد.

محفل با خواندن ترانه های میهنی و توزیع ترفیعات فوق العاده  به آن عده از سربازان و افسران که دراجرای وظایف از خود شایسته گی نشان داده بودند، خاتمه یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا