سیاست

رئیس جمهور در دیدار با جوانان و نمایندگان جامعۀ مدنی پروان: اجازه ندهید فکرتان اختطاف شود و هر کسیکه افغانستان را به تفرقه می برد، در حقیقت به کشور خیانت کرده است

کابل ۲۳ میزان باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  امروز با جوانان و نمایندگان جامعۀ مدنی ولایت پروان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در شهر چاریکار انجام شد، داکتر محمد شفیع مشفق، آرزو سروری و ابراهیم بشرمل به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، از دستآوردها و کارکردهای رئیس جمهور قدردانی کردند.
آنان خواهان تطبیق پروژه های زیربنایی، نوسازی فابریکه سمنت جبل السراج، بند برق پنجشیر، اهدای زمین به فدراسیون فوتبال پروان، ایجاد فرصت های شغلی به جوانان و اعطای بورسیه های تحصیلی به آنان و توزیع عادلانه زمین در پروان گردیدند.
همچنان آنان مشکلات شان را در زمینۀ کمبود استادان مسلکی، لابراتورها، آب آشامیدنی صحی برای پوهنتون، عصری سازی نصاب تحصیلی پوهنتون، اعطای سهمیه بیشتر به جوانان پروان در ادارات ولایتی و مرکز با رئیس جمهور شریک ساختند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، گفت که فکر مشترک با شما، ارادۀ من را برای ساختن افغانستان چندین برابر می سازد.
وی پروان را سرزمین قهرمانان، مهد علم و زادگاه امام ابوحنیفه خوانده گفت که پروان بزرگترین مرکز تمدن یونان، کوشانیان و تمدن های دیگر نیز بوده است.
رئیس جمهور از جوانان ولایت پروان به خاطر سهم گیری فعال شان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکر کرده گفت که پروان در جملۀ چهار ولایت کشور است که بیشترین جوانان اش در زیر عَلَم مبارک اردوی ملی و پولیس می فعالیت دارند.
رئیس جمهور کشور ضمن اینکه از مردم ولایت پروان به خاطر ایجاد فضای امن در این ولایت تشکر کرد، گفت که به خانواده های شهدای پروان رسیدگی می شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حاکمیت قانون وظیفۀ ماست، گفت که ضرورت است که ما از زبان تهدید، کشتن  و دشنام به زبانت احترام به همدیگر برویم.
رئیس جمهور کشور گفت که ما می خواهیم افغانستان را به چهارراه آسیا مبدل سازیم و ما موقعیت ترانزیتی پروان را زنده می سازیم.
وی پیشنهادات جوانان پروان را در خصوص اهدای زمین به فدراسیون فوتبال آن ولایت مورد تایید قرار داده گفت که برعلاوۀ آن ده میلیون افغانی به خاطر رونق ورزش در ولایت پروان اهدا می کنیم.
رئیس جمهور گفت که روی بهتر شدن کیفیت تحصیلات عالی کشور کار جریان دارد و پوهنتون های کشور به انترنت وصل می شوند.
رئیس جمهور غنی از وزارت تحصیلات عالی به خاطر شفافیت در پروسۀ امتحان کانکور تشکر کرد و ضمن تاکید بر تعلیمات مسلکی گفت امسال در هر ولایت یک لیسه مسلکی و سال آینده در تمام ولسوالی ها لیسه های مسلکی اعمار خواهد شد.
رئیس جمهور بر اتفاق و وحدت تاکید کرده، گفت که اگر شما نسل جوان اتفاق و وحدت داشته باشید، در این اتفاق و اتحاد ختم بحران افغانستان خواهد بود.
وی خطاب به جوانان گفت که اجازه ندهید فکرتان اختطاف شود و هر کسیکه افغانستان را به تفرقه می برد، در حقیقت به کشور خیانت کرده است.
رئیس جمهور در خصوص صلح گفت که صلح یک ضرورت است و در این رابطه اجماع وجود دارد و صلح ان‌شاالله می آید.
وی تاکید کرد که صلح از یک قوم و یک ولایت نیست، بلکه از تمام افغانستان است.
رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت که مردم افغانستان فرد محور نیستند، بلکه نظام محور می باشند.
وی از جوانان و اعضای جامعه مدنی خواست که در انتخابات ولسی جرگه سهم فعال بگیرند و انتخابات ریاست جمهوری را نیز به موفقیت برسانند. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا