سیاست

رئیس جمهور حامد کرزی به منظور امضای دو سند همکاری های دراز مدت با کشور های فنلند و دنمارک و سفر رسمی به استونیا، عازم اروپا گردید

 

كابل باختر 8 ثور

حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی برای سفر رسمی عازم کشورهای فنلند، استونیا و دنمارک گردید.

به اساس معلومات مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان فردا با سوالی نینیستو رئیس جمهور فنلند و شماري دیگري از مقامات آن کشور دیدار خواهد کرد و موافقتنامه همکاری میان افغانستان و فنلند را با جیارکی کتینن صدراعظم آن کشور به امضا خواهد رساند. 

حامد کرزی پس از سفر به فنلند، رهسپار کشور استونیا خواهد شد و در آنجا با رئیس جمهور و صدراعظم آن کشور دیدار خواهد کرد و در مورد گسترش روابط میان افغانستان و استونیا بحث و گفتگو خواهند نمود.  

رئیس جمهور کشور بعد از سفر به کشور استونیا، به منظور امضای موافقتنامه همکاری های دراز مدت ستراتیژیک میان افغانستان و دنمارک، عازم کوپنهاگن پایتخت آن کشور خواهد شد. 

حامد کرزی در جریان این سفر با ملکه دنمارك و خانم هیلی تورننگ شمتت صدراعظم آن کشور و شمار دیگری از مقامات دنماركي دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان را در سفرش به کشورهای فنلند، استونیا و دنمارک،  داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه، داکتر رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی، یحیی معروفی وزیر مشاور در امور بین المللی، حمیرا لودین اعتمادی معاون ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری و ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور همراهی می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا