جامعه

کمیسیون عالی اصلاحات و توسعه شهری جلسه کرد

کابل 6 ثور باختر
جلسه کمیسیون عالی اصلاحات و توسعه شهری به ریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب  امروز با اشتراک معین وزارت امور شهرسازی، معین وزارت انرژی و آب، سرپرست شاروالی کابل، معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست، رئیس اداره آبرسانی، معین ریاست مستقل ارگان های محل و دیگر مسئولین ادارات عضو کمیسیون برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر، در این جلسه روی  چگونگی کار آمادگی برای تدویر کنفرانس ملی شهری، گزارش از وضعیت موجوده تخت استالف در راستای بازسازی آن بر حسب هدایت رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان، ارائه طرح ها جهت تحکیم دیوار های دریای کابل، پیگیری از پیشرفت امور تخنیکی و اقتصادی جهت رد آبهای روی زمین در شهر کابل، پیشرفت کار برای آغاز کار در شهر جدید کابل، مشکلات فرا راه حفر چاه های آب در ساحه ولسوالی کلکان غرض آبدهی به پروژه شهرک پیروزی، گزارش کاری هیات موظف در مورد ارزیابی شهرکهای رهایشی و بلند منزل ها عدم فعال بودن سیستم های آبی و فاضلاب، برق محیط زیست آنان و استملاک زمین های اطراف میدان هوایی و پلان تفصیلی آن بحث گردید.
در جلسه نخست معین وزارت امور شهرسازی گزارش پیشرفت کار را روی تدویر کنفرانس ملی شهری ارائه نموده بیان داشت کار های تخنیکی، اقتصادی و نوشتن مقالات، ایجاد کمیته های کاری صورت گرفته که در جلسه بعدی پلان های نهایی آنرا ارائه خواهند نمود.
همچنان معین وزارت شهرسازی به نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفت که سروی ها روی ساختن پلان ها جهت ساختن قصر استالف را آغاز نموده اند که کار روی آن جریان دارد.
سپس معین وزارت انرژی و آب در قسمت ساختن دیوار های و پلان های شان را ارائه نموده بیان داشتند که مهم ترین کار بعد از ساختن دیوار ها و پاک کردن دریایی کابل حفظ آن توسط مردم می باشد.
در این جلسه نماینده فوق العاده رئیس با استماع گزارشها  پیشرفت کار اداره کابل جدید بیان داشت که به توجه به اهمیت کابل جدید ، ایجاد محیط زیست شهری، تدارک کار برای شهروندان کابل، کار عملی کابل جدید آغاز گردد که مسئله برق و آب در مرحلۀ اول پیشبنی شده است.
بنآ اداره کابل جدید به همکاری با سایر اعضای کمیسیون تحت رهبری کمیسیون کار عملی آنرا بعد از منظوری رئیس جمهور آغاز نمایند.
از سوی هم شاروالی کابل از پیشرفت کار پاکاری قصر دارالامان خبر داده بیان داشت که قسمت های از این قصر را پاک کرده اند و کار بخاطر پاک کردن بیشتر آن جریان دارد.
همچنان معین وزارت امور شهرسازی در قسمت حفر چاه در ولسوالی کلکان گفت که مردم و بعضی از سران قومی در آنجا مانع شده اند که کار حفر چاه ها در آن مناطق صورت نگیرد.
سرپرست شاروالی کابل با ارائه گزارش هیات موظف در مورد ارزیابی شهرکهای رهایشی و بلند منزل ها به ارتباط فعال بودن سیستم های آب و فاضلاب بیان داشت که سروی ها صورت گرفته و پلان های ابتدایی را روی آن آغاز نموده اند.
همچنان نماینده اداره مستقل اراضی در قسمت استملاک زمین های اطراف میدان هوایی کابل و پلان های تفصیلی آن گفت هیات تخنیکی را موظف ساخته اند تا در این زمینه با همکاری مسئولین میدان هوایی سروی ها را انجام دهند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور ضمن استماع گزارش ها اعضای کمیسیون به آنان گفت در زمینه عملی سازی پلان های ذکر شده در هماهنگی با ادارات دیگر دولتی و بخش  خصوصی اقدمات جدی نمایند تا بتوانیم زمینه پیشرفت و توسعه را در شهرها خصوصآ شهر کابل به وجود آورد  و آغاز پروژه ها زمینه خوب ایجاد اشتغال برای شهروندان کشور همچنان باشد.
وی همچنان در قسمت حفر چاه ها در ولسوالی کلکان گفت که شخصاً با نمایندگان و مردم ولسوالی کلکان صحبت خواهد نمود تا قناعت آنان حاصل شده و کار روی حفر چاه آغاز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا