سیاست

سفر رئیس جمهور حامد کرزی به پاکستان بنابر تقاضای صدراعظم آن کشور یک روز دیگر تمدید گردید

كابل/4/سنبله/باختر
سفر رسمی یک روزهء رئیس جمهور حامد کرزی و هیئت همراه اش به پاکستان بنابر تقاضای صدراعظم پاکستان جهت ادامه مذاکرات برای یک روز دیگر تمدید گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر: رئیس جمهور حامد کرزی امروز با میا نواز شریف صدراعظم پاکستان در قصر صدارت آن کشور دیدار کرد.
در این دیدار هر دو جانب در مورد پروسه صلح، مبارزه جدی با تروریزم، افراطیت و تهدیدات مشترک امنیتی و گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور صحبت کردند.
پس از دیدار و گفتگوی سران و هیات های عالی رتبه هر دو کشور، حامد کرزی و میا نواز شریف در یک نشست مشترک خبری حضور یافتند.
در این نشست خبری رئیس جمهور کشور از صدراعظم پاکستان تشکر کرد که از وی دعوت بعمل آورده بود تا به این کشور سفر نماید.
حامد کرزی گفت: افغانها از حکومت جدید پاکستان امید دارند که در پروسه صلح تسهیل بوجود آورده و زمینه مذاکرات میان شورای عالی صلح و طالبان را مساعد سازد.
وی افزود که ما در مذاکرات امروزی خویش در ارتباط به تهدیدات مشترک امنیتی و اتخاذ تدابیر جدی در مقابل آن و آرزوی مردم افغانستان در رابطه به صلح، با همدیگر صحبت کردیم.
حامد کرزی گفت که من اینبار به امیدی به پاکستان آمده ام که برای مبارزه با تروریزم و تحکیم صلح از جانب هر دو کشور بالای یک پلان عملی مشخص و همه جانبه کار شود و مطابق آن مبارزه مشترک بر علیه تروریزم و افراطیت راه اندازی گردد.
صدراعظم پاکستان در این نشست مشترک خبری، ضمن خوش آمدید به حامد کرزی گفت که افغانستان نه تنها همسایه نزدیک پاکستان است بلکه کشور برادر بوده، مردمان هر دو کشور روابط ناگسستنی و تاریخ مشترک دارند.
وی افزود: امنیت و آینده بهتر ما با افغانستان گره خورده است. وی همچنان گفت یک افغانستان با ثبات، با امن و متحد برای پاکستان بسیار مهم است.
نواز شریف خاطر نشان کرد که پاکستان از پروسه صلح افغانستان با صداقت و قوت حمایت می کند.
صدراعظم پاکستان گفت که حکومت من متعهد است تا روابط میان افغانستان و پاکستان بیشتر تعمیق و توسعه یابد و تمرکز این روابط در امور اقتصادی و تجارتی خواهد بود.
همچنان حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز با آصف علی زرداری همتای پاکستانی اش در قصر ریاست جمهوری آن کشور دیدار کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا