اخبارفرهنگجامعهTOP

کسانی از راه زبان و قلم، کجروی می کنند به نفع مردم و امارت اسلامی نیستند

کابل، 29 قوس، باختر
سمینار ‹روزنامه و زبان های ملی، پیشینه، توسعه، چالش ها و راه های حل آن› که از سوی ریاست روز نامه های وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود پایان یافت.
ملا خیر الله خیر خواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در مراسم اختتامیه این سمینار از مسوولان رسانه ها خواست که در نشرات شان اصولی اسلامی وراهکار امارت اسلامی را رعایت کنند.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنان گفت: با حاکمیت دو باره امارت اسلامی در کشور، اختلافات قومی، سمتی و مذهبی پایان یافته است و همه مردم کشور در فضای وحدت ، یکپارچگی و محبت زیر چتر نظام امارت اسلامی زندگی می کنند.
ملا خیر الله خیر خواه یاد آورشد که شماری از رسانه ها بر موضوعات قومی، سمتی و مذهبی دامن می زنند که این امر خلاف راهکار امارت اسلامی افغانستان است .
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: کسانی از راه زبان و قلم، کجروی می کنند و راهکار امارت اسلامی را در نظر نمی گیرند، آنان به نفع مردم و نظام امارت اسلامی افغانستان نیستند .
ملا خیر الله خیرخواه، خاطرنشان کرد که رسانه ها در نشرات و نوشته های شان باید احکام اسلامی، اصول رسانه یی، پالیسی امارت اسلامی، احترام، وحدت ملی و منافع ملی کشور را در نظر گیرند و همچنان کسانی که با تبلیغات مغرضانه بر اختلاف میان مردم دامن می زنند، برای آنان دیگر اجازه داده نخواهد شد .
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، تاکید کرد، باید همه در راستای تحکیم نظام اسلامی، خدمت به مردم و آبادی کشور کار کرده و مسوولیت خود را ادا کنیم .
همچنان دراین مراسم مولوی ضیا الحق حقمل سرپرست معینیت امور نشرات ورییس آژانس باختر در رابطه به مسوولیت های کاری و مسلکی رسانه ها و کار کنان رسانه صحبت کرد .
وی با اشاره به دستاورد های امارت اسلامی در بخش های مختلف گفت یکی از دستاورد های بزرگ امارت اسلامی، ختم جنگ و بر قراری امنیت در سراسر کشور است .
سرپرست معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، خاطر نشان کرد که کار اساسی رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی؛ نو آوری، ابتکار و نشر به موقع اخبار و‌ گزارش ها است و ایجاب می کند که رسانه ها و اهل رسانه ها در اخبار و گزارش های شان ، احکام شرعی ، وحدت ملی و راهکار نظام را رعایت کنند.
این سمینار سه روز قبل از سوی ریاست روزنامه های دولتی وزارت اطلاعات وفرهنگ، به منظور بهبود وضعیت رسانه ها و تقویت زبان های ملی، با حضور مسوولان روزنامه ها، مجله ها و نشریه های ولایت ها، در کابل برگزار شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا