جامعه

مردم بغلان خواهان صلح شدند

پلخمری/ ۱۹ دلو/ باختر
ده ها تن از علما، متنفذان، زنان، فعالان مدنی و جوانان بغلان همه با یک صدا در یک همایش خواهان آتش بس و قطع خونریزی در کشور شدند.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، در محفلی که به همین مناسبت با حضور ده ها تن از علما، متنفذان، زنان، فعالان مدنی و جوانان در شهر پلخمری مرکز آن ولایت برگزار شد، مولوی عبدالنصیر حمیدی یکی از علمای بغلان در مورد مزایای صلح از دید گاه اسلام و قرآن صحبت کرد و افزود که صلح یک نعمت الهی است اگر صلح نباشد، عبادت نیست، اقتصاد نیست، رفاه و آسایش اجتماعی نیست.
وی آتش بس را کلید گفت وگوی های صلح یاد کرد و از گروه های درگیر جنگ خواست که به خاطر قطع خونریزی و برادر کشی به صلح رو بیاورند.
در این محفل، خدیجه یقین، رییس امور زنان،َ داکتر محمد عثمان شیرزی فعال مدنی، محمد داوود حکیمی آمر امور اقوام قبایل بغلان هر کدام پیرامون ابعاد ویرانگری جنگ صحبت کردند و همه با یک صدا جنگ کنونی را خلاف آموزه های دینی خواندند و با یک صدا خواهان صلح با عزت که حقوق همه اقشار جامعه در آن تامین شود، شدند.
محفل با قطع نامه پنج ماده یی که در آن خواهان قطع جنگ و استفاده نکردن از اماکن دولتی و افراد ملکی به عنوان سپر آمده بود، پایان یافت. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا