جهان

محققان چینی برای یافتن واکسین کرونا تلاش می کنند

بیجینگ/ ایرنا/ 7دلو/ باختر
موسسه تحقیقات و ویروس شناسی چین اعلام کرد که داکتران و دانشمندان آن کشور برای یافتن واکسین ویروس ناشناخته کرونا که این کشور را در برگرفته است، بسیج شده اند.
این موسسه دیروز در بیانیه یی اعلام کرد که کارهای تحقیقاتی گسترده یی در این زمینه شروع شده است و داکتران در سراسر آن کشور به سرعت در حال کار بر روی یافتن یک واکسین استند.
موسسه تحقیقات و ویروس شناسی چین در این بیانیه آورده است یکی از موفقیت ها این بوده است که محققان و داکتران توانسته اند٬ این ویروس را به طور مجزا در وضعیت تحقیقاتی قرار دهند٬ تا با شناسایی ژنتیک آن، بتوانند برایش تداوی موثری پیدا کنند.
از طرف دیگر کمیته صحت ملی چین اعلام کرده است که برای تداوی این ویروس عزم راسخ دارد و اطمینان دارد که نهایتا روش های صحی باعث توقف ویروس خواهد شد.
این کمیته افزود که در شرایط فعلی اداره ویروس وارد یک دوره بسیار حساس شده است و به تدریج موفقیت های داکتران برای تداوی افزایش یافته است و پیشگیری و اداره بیماری اولویت کاری همه نهادهای مسوول است.
به مردم در شهر «ووهان» مرکز ولایت هوبی که محل اصلی شیوع ویروس است و دیگر شهرهای ولایت اعلام شده است٬ از مقررات پیروی کنند و تدابیر صحی و طبی را به طور دقیق مراعات کنند.
گزارش ها حاکی است که اولین مورد از این ویروس اسرار آمیز روز دوم جنوری در ووهان به آزمایشگاه فرستاده شد و از آن زمان به این طرف داکتران بی وقفه در حال تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس برای یافتن واکسین آن استند.
روزنامه ساوت چاینا از هانگ کانگ هم می نویسد که کشورهای امریکا،  روسیه و فرانسه در حال تلاش برای خارج کردن اتباع خود از شهر ووهان مرکز ولایت هوبی استند.
شمار مبتلایان در زمان مخابره این خبر در سراسر چین به دوهزار و ۲۹ نفر و در کل دنیا به ۲۰۷۷ نفر رسیده است و هشتاد نفر هم در چین فوت کرده اند.
«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امورخارجه چین نیز اعلام کرد که ما همه مسایل را به طور کامل تحت نظارت قرار داده ایم و هر کمکی لازم باشد، در اختیار دیگر کشورها قرار می دهیم. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا