جامعه

احمدضیا مسعود: مردم نیاز مبرم به آدرس مشخص دارند

کابل باختر 12 جوزا
جلسۀ در مورد نظام آدرس سازی کابل به ریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب امروز برگزار شد. این جلسه به اشتراک مشاور رئیس جمهور در امور ساختمانی، سرپرست شاروالی کابل، معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، سرپرست اداره ملی حفاظت از محیط زیست و سرپرست بانک ملی برگزار شد.
ابتدا معین وزارت مخابرات طرح و برنامه چگونگی آدرس سازی را که پس از سروی با مشوره شاروالی کابل ساخته شده است به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه کردند.
شاروالی کابل و وزارت مخابرات طرح متذکره را یکی از برنامه  های عنوان نمودند که متیواند در موجودیت 70 فیصد ساحات غیر پلانی آدرس های مشخص را به مردم ارائه نماید.
آنان بیان داشتند آغاز این کار از ساحات پلانی خواهد بود و در صورت تطبیق شدن این پروژه و کامیابی آن، امکان آن وجود دارد تا در ساحات غیر پلانی نیز عملی شود.
انجنیران که این طرح را آماده ساخته اند گفتندبررسی ها و مطالعاتی زیادی را انجام داده اند تا طرح متذکره را یکی از طرح های عملی برای شهر کابل در یافتند و این طرح می تواند مشکلات موجود را در قسمت نبود آدرس های مشخص در شهر کابل حل نماید.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور در قسمت عملی شدن این طرح بیان داشت عدم موجودیت آدرس مشخص، نا امنی ها و مشکلات اجتماعی را برای مردم بباور آروده است و باید طرح هایکه به خاطر ایجاد آدرس های مشخص ساخته میشود در شرایط فعلی کشور قابل تطبیق باشد.
وی گفت مردم نیاز مبرم بر موجودیت آدرس های مشخص دارند مشکلات غیر پلانی فیصدی زیادی ساحات شهر کابل باعث شده است تا هنوز کابل شاهد موجودیت آدرس های مشخص نباشد و باید این طرح با وزارت های شهرسازی، نهاد های امنیتی نیز ساخته شود تا مسایل امنیتی نیز در ایجاد این آدرس ها در نظر گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا