امنیت

تسلیمی ده ها جنگ افزار به برنامه دایاگ درننگرهار

ننگرهار/ باختر/ 29/ ثور
قوماندانی امنیه ولایت ننگرهار دیروز به تعداد چهل و سه میل اسلحه مختلف النوع را به پروگرام دایاگ تسلیم نمودند.
سلیم خان  کندزی والی ننگرهار به خبرنگار آژانس باختر گفت : کسانیکه سلاح های غیر مجازرا حمل میکنند بهر سویه که باشند آنرا مصادره می نمائیم و همچنان زره ورزاهد قوماندان امنیه ننگرهار گفت موظفین امنیتی وکشفی دریک کمپاین طی دوماه گذشته به تعداد شانزده میل کلاشینکوف و بیست و هشت میل تفنگچه مختلف النوع یکمیل پنج تکه بیست و یک عدد شاژور کلاشینکوف و هجده شاژور تفنگچه ویک تعداد وسایل نظامی راکشف و بدست آوردند که به اتهام این قضایا یکتن گرفتار شده و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.
این درحالی است که در سال 1394 درعملیات مشترک پولیس ملی امنیت ملی و پولیس سرحدی درجریان عملیاتهای مختلف به تعداد پنجصد و یازده میل اسلحه مختلف النوع راکشف و بدست آورده است و به پروگرام دایاگ زون شرق تحویل گردیده است .
همچنان درظرف دوماه گذشته منسوبین امنیتی و کشفی قوماندانی امنیه ننگرهار با قوتهای مشترک چهل و یک عملیات اجرا نمودند که درجریان این عملیات سی و دوتن مخالف مسلح کشته  شده وهجده تن آنان زخمی و سی و یک تن آنها دستگیر گردیدند ،چهل و سه میل سلاح مختلف را کشف و به دایاگ سپردند.
وی افزود ، درهجده عراده واسطه نقلیه مقدار چهارده صدو سی و شش کیلوگرام موادمخدر مختلف النوع راکشف و بدست آوردند که به اتهام این قضایا پنجاه و دوتن دستگیر و بمراجع عدلی و قضایی رسماً تحویل داده شده اند.
زاهد به خبرنگاران گفت دردو قضایای جداگانه چهار فرد اختطافچی با دوتن دیگر جمعاً شش تن دستگیر گردیدند.
طبق یک خبردیگر ، درشاهراه تورخم جلال آباد درساحه گردی غوث ولسوالی مهمند دره یک گروه اختطافچی که در دو عراده موتر سوار بودند و میخواستند مسافرین را درمسیر شاهراه اختطاف نمایند پولیس ملی آنان را تعقیب نموده و زدو خورد صورت گرفت دوتن آنان زخمی یک فرد دیگر شان بازداشت گردید .
همچنان درقضیه دیگر درساحه ناحیه هفتم شهر جلال آباد شخصی بنام فرهاد یک طفل سه ساله و یک دختر دوساله فرزندان یک پولیس ترافیک را اختطاف نموده به کمک مردم محل و امنیت ملی بازداشت گردیده و اطفال به وارث آن تحویل داده شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا