سیاست

تعیین تاریخ گفتگوهای صلح فرصت مناسب برای همه گروه های درگیر است

کابل 5حوت باختر
دولت جمهوری اسلامی افغانستان تعیین تاریخ گفتگوهای مستقیم صلح را یک فرصت مناسب برای تمامی گروههای درگیر دانسته است .
به گزارش آژانس باختر، ارگ ریاست جمهوری با انتشار اعلامیه در این مورد نوشته، دولت جمهوری اسلامی افغانستان تاریخ گفتگوهای مستقیم صلح را که در آخرین مجلس چهار جانبه روی آن موافقت گردید، یک فرصت مناسب برای تمامی گروهای طالبان و سایرین که هنوز به خشونت ادامه می‌دهند، دانسته و یکبار دیگر از آنها می‌خواهد  تا به پروسه صلح یکجا شده، زنده‌گی عاری از خشونت و جنگ را اختیار کنند، زیرا جنگ و خشونت بجز تباهی، ویرانی و کشتار مردم رنجیدۀ ما چیز دیگری را در قبال ندارد.
پالیسی دولت جمهوری اسلامی افغانستان صلح‌جویانه بوده و در بیشتر از یکدهۀ گذشته از گروه‌های طالبان و سایر مخالفین مسلح خواسته است تا به یک زندگی مسالمت آمیز برگردند و در بازسازی کشور سهیم شوند.
دولت افغانستان یکبار دیگر از گروه‌های طالبان و سایر گروه‌های مسلح افغان می‌خواهد تا جنگ و خشونت را ترک کرده، کشتار مردم بی‌گناه را متوقف سازند، به ویرانی کشور مبادرت نورزند و به گفتگوهای مستقیم صلح که قرار است در اواسط ماه‌ حوت سال روان در شهر اسلام آباد برگزار گردد، بپیوندند.
دولت افغانستان بدین باور است که تداوم جنگ جز صدمه زدن به زندگی و رفاه جمعی مردم رنجیده افغانستان نتایج دیگر در پی ندارد و آنرا یگانه عامل عقب ماندگی و عدم انکشاف اقتصادی و اجتماعی کشور می‌داند و بدین لحاظ امید وار است تا رهبری گروه‌های مختلف طالبان و سایر گروپ‌ها جنگی از فضای جدیدی‌ که برای گفتگوهای صلح ایجاد شده، استفاده نموده و زنده‌گی صلح آمیز را اختیار نمایند.
دولت و مردم افغانستان ضمن تجدید دعوت خود برای گفتگوهای صلح تاکید می‌کند که تا زمان کاهش کامل خشونت همچنان از دستآوردها و امنیت مردم خود با قاطعیت در مقابل آنانی‌که جنگ را تداوم می‌بخشند، دفاع خواهد کرد.
دولت افغانستان از شرکای بین المللی خویش بخصوص ایالات متحده امریکا و جمهوری مردم چین بخاطر تداوم حمایت های شان از اقدامات دولت های افغانستان و پاکستان بمنظور تامین صلح در افغانستان و منطقه ابراز امتنان مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا