سیاست

حادثه ترینکوت، دشمنی دیگر طالبان با مردم

کابل 7 حوت / باختر
شب گذشته در اثر انفجار در یکی ا زمسافرخانه ها ی ارزگان بیشتراز پنجاه فرد ملکی کشته  و زخمی شدند .
مسوولان ولایت ارزگان میگویند که این کار گروه های طالبان و دهشت افگنان بود که با این عمل ضد انسانی و بزدلانه به اشاره بادران خارجی شان بااستفاده از حملا ت انتحاری و ماین  های کنار سرک و گذاشتن مواد انفجاری در ساحات مسکونی ، افراد ملکی را به شهادت میرسانند و حادثه شب گذشته یکی از نمونه دیگر ازجنایات  آنان دربرابر مردم ملکی  به شمار میرود که قابل تحمل نیست و نمی تواند توجیه شود  
کارشناسان نظامی و فعالان جامعه مدنی که در گرد همایی های اخیر اظهار داشتند  کشتار افراد ملکی  یکبار دیگر ثابت ساخت که گروه های طالبان و دهشت افگنان  توان جنگ رویا روی را با نیرو ها امنیتی کشو رندارند این گروه ها بطور نامردانه و بزدلانه با دستور اجنبی ها با حملات تخریبی ،تروریستی با استفاده از ماین های کنار جاده و حملات انتحاری و مواد انفجاری مردم بی گناه ملکی هدف قرار میدهند .
به باورآنان: این اعمال  زشت  گروه های طالبان و دهشت افگنان نشان میدهد که درمیدان های نبرد درکشور شکست خوردند و تاب هیچگونه مقاومت را با نیرو ها ی امنیتی کشور ندارند . این گروه های دهشت افگن در همکاری اجنبی ها دیگر جای در میان مردم ما ندارند .
به گفته آنان امروزکه  نیروهای امنیتی  حمایت مردم شان را در سراسر کشور باخود دارند ،دیگر به این گروه های دهشت افگن  فرصت داده نخواهد شد تا دربرابرمردم بی گناه دست به حملات تخریبی و تروریستی بزنند.
واقعه شهر ترینکوت  درست زمانی اتفاق می افتد  که طالبان حمله  به اهداف  ملکی  را بیشتر  ساخته  و چنین اهداف را  منظم تعقیب  میکنند . آنها میخواهند به این ترتیب فضای رعب  و وحشت را به میان آورند و خود را  بالای مردم  تحمیل  کنند . آنچه  در ترینکوت اتفاق افتاد، میتواند  عکس العمل گروه طالبان را به شکست  های آنان در حصارک  ننگرهار ،قیصار  فاریاب ،اندرغزنی  و بخش های دیگر  از کشور است که در جنگ رویا روی با نیرو های  امنیتی ده ها تن  از آنها کشته شدند  و با مرگ  آنها  فضای زنده گی  کار وآرامش به مردم  در  ساحات یادشده  باز گشته است . 
باید گفت که به تعقیب حادثه غازی آباد وحادثه   تروریستی در مسافرخانه ارزگان نهاد های جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر در یک گردهمایی در شهر کابل حمایت شان را از نهاد های امنیتی کشور ابراز داشتند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا